نخبگان دانشگاه‌های قم شناسایی و حمایت می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: با برگزاری رویداد‌های استارتاپی شتاب، نخبگان دانشگاه‌های استان را شناسایی و پس از انجام ارزیابی‌های لازم توسط داوران برجسته از آنان حمایت می‌کنیم.

خیرالله رهسپار فرد روز یکشنبه در آیین اختتامیه «نخستین رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم،گفت: هدف ما تقویت ایده‌های دانش‌پایه است، لذا وارد فضای دانشگاه‌های استان شدیم تا با استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان این راهبرد را دنبال نماییم.

رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: بازیگران اصلی ما در این مسیر دانشجویان نخبه استان هستند، بنابراین در مرحله نخست به دنبال شناسایی و جذب این دانشجویان و سپس هدایت آنان به سمت ارائه ایده‌هایشان با لحاظ استاندارد‌های علمی و فنی لازم هستیم، البته در این مسیر آموزش‌های تخصصی مورد نیاز را نیز به برگزیدگان ارائه می‌کنیم.

او ادامه داد: در رویداد استارتاپی شتاب که امروز شاهد برگزاری آیین اختتامیه آن هستیم، ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۱۴ مورد به مرحله داوری رسید، در نهایت پس از اعلام نظر داوران، ایده‌های منتخب که بتوانند نمره لازم را کسب کنند علاوه بر جایزه نقدی، عضو پارک علم و فناوری قم شده و از همه امکانات آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است رویداد استارتاپی شتاب با هدف معرفی و تقدیر از ایده‌های برتر دانشجویی در حوزه‌های صنایع خلاق و فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط پارک علم و فناوری قم برگزار شد.

«پارک‌های علم و فناوری» به عنوان یکی از ارکان سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های سخت و نرم و شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

«پارک علم و فناوری استان قم» به عنوان نهاد سازمان حامی توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان، با ساختار مصوب و کارشناسان جوان؛ فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۱ شروع کرد.

پارک علم و فناوری قم از جمله پارک‌های موفق کشور در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و نوآور است و در همین رابطه جایگاه پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ ارتقا یافت که نشان دهنده اجرای موفق برنامه‌های این مجموعه برای گسترش علم و فناوری در سطح ملی و استانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار