اولین پردیس دانش بنیان سلامت کشور در قم راه اندازی می شود

تفاهم نامه تاسیس اولین پردیس دانش بنیان سلامت بین دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم وفناوری قم منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی قم و پارک علم وفناوری استان نخستین پردیس دانش بنیان سلامت کشور در قم تاسیس می‌شود.

 دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در زیر مجموعه فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی هدف از ایجاد پردیس دانش بنیان سلامت را تقویت اقتصاد دانش بنیان، ارتقای فناوری و نوآوری در بهداشت و سلامت و توسعه زیست بوم فناوری سلامت در استان قم عنوان کرد.

او محصولات و تجهیزات مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و انواع فناوری‌های مورد نیاز مراکز درمانی را از مهم ترین زمینه‌هایی دانست که با راه اندازی این پردیس پیگیری می‌شود.

قدیر از خرید سهام شرکت توسعه فناوری از سوی دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فن آور در این پردیس خبر داد و گفت: امیدواریم با ایجاد این پردیس تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان قم به ۱۰۰ شرکت برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این مراسم این پردیس را نخستین پردیس سلامت در کشور عنوان کرد و گفت: در استان قم ۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

دکتر اخوان با اشاره ارتقای جایگاه استان قم از رتبه ۱۷ به رتبه ۶ در ۶ سال گذشته افزود: در حال حاضر ۱۰۱ شرکت دانش بنیان در استان قم فعال هستند که توانسته اند نیاز‌های فناورانه مختلف استان و کشور را رفع کنند.

او از فروش ۱۸۵ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان قم در سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال شرکت‌های دانش بنیان استان قم موفق شدند ۲ میلیون دلار انواع صادرات فناورانه به کشور‌های مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار