مردان کمتر از زنان، آزمایش‌های دوره‌ای انجام می‌دهند

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آزمایش‌های دوره‌ای یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ سلامتی است اما، مردان کمتر از زنان تمایل به انجامش دارند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: انجام آزمایش‌های دوره‌ای در زمان مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مرد می‌تواند برای سلامت خود انجام دهد و ممکن است حتی قبل از بروز علائم بیماری باعث تشخیص زودهنگام بیماری و درمان سریع‌تر و ساده‌تر شود.

او با اشاره به هفته سلامت مردان ایران (سما) که در هفته اول اسفند هر سال برگزار می‌شود، ادامه داد: با وجود ضرورت انجام آزمایش‌های دوره‌ای، ارزیابی فعالیت بدنی، تن سنجی و ارزیابی خطر بیماری‌های قلبی عروقی برای تشخیص به هنگام بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشارخون بالا، مردان کمتر از زنان به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه می‌کنند و تمایل کمتری برای انجام این امور دارند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند راهکار مناسبی برای عبور از بحران کرونا باشد و یک برنامه غذایی کامل و صحیح به همراه فعالیت بدنی مناسب به تقویت شبکه دفاعی کمک می‌کند.

خواجه ئیان عنوان کرد: آموزش عمومی گروه مردان و ترغیب آن‌ها به رعایت نکات یاد شده، باعث گذر ایمن‌تر از بحران کرونا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.