پرتاب فضاپیمای "سیگنوس" برای تامین مواد غذایی فضانوردان

فضاپیمای "سیگنوس" برای تامین نیازهای سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی، به فضا پرتاب شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فضاپیمای سیگنوس در ساعت ۱۲:۳۶ ظهر دیروز (شنبه) به وقت منطقه شرقی آمریکا (۲۱:۰۶ به وقت تهران) از تاسیسات پروازی والپس ناسا در ویرجینیا به فضا پرتاب شد.

پس از دو روز در مسیر بودن، اتصال فضاپیمای سیگنوس به ایستگاه فضایی بین‌المللی فردا (دوشنبه) در ساعت ۰۴:۴۰ (۱۳:۱۰ به وقت تهران)  صورت می‌گیرد. موشک Antares با بلندی ۱۳۹ فوت (۴۲.۵ متر) در زمانی مشخص، فضاپیمای سیگنوس را به فضا ارسال کرد.  

فضاپیمای سیگنوس از فناوری صفحه‌های خورشیدی استفاده می‌کند و با باز کردن این صفحه‌ها و قرارگیری در زاویه مناسب از نور خورشید برای تامین انرژی بهره می‌برد.

این فضاپیما بیش از ۳ هزار و ۷۱۹ کیلوگرم محموله که شامل تجهیزات علمی، غذای تازه و لوازم مورد نیاز هفت فضانورد موجود در ایستگاه فضایی را حمل کرده است.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام سردار حاجی زاده فرمانده هوافضا سپاه پاسداران انشاءالله که به امید خدا این کامنت رو بخونید خواسته من از شما اینه که موشک ها و موشک های ماهواره بر و فضاپیما رو مثل فضاپیمایی که کاوشگر ناسا چند روز پیش بر سطح مریخ فرود اومد و همین فضاپیمای سیگنوس زیبا و حتی اگر می توانید زیباتر بسازید یک دنیا ممنون.
آخرین اخبار