کمتر از نیمی از جمهوری‌خواهان به حزب ترامپ می‌پیوندند

کمتر از نیمی از حامیان حزب جمهوری‌خواه در صورت ایجاد حزب جدید دونالد ترامپ، به آن ملحق می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، کمتر از نیمی از حامیان حزب جمهوری خواه می‌گویند در صورت تاسیس یک حزب جدید از سوی دونالد ترامپ با جدا شدن از حزب جمهوری خواه به آن ملحق می‌شوند.

نتایج نظرسنجی جدید یو. اس‌. ای تودی و دانشگاه سوفلک نشان داد ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهانی که به رئیس‌جمهور سابق آمریکا رای داده‌اند، می‌گویند در صورت ایجاد حزب جدید از سوی او، حزب جمهوری‌خواه را ترک می‌کنند و به آن می‌پیوندند. با این ۲۷ درصد از این افراد اعلام کردند به حزب ترامپ ملحق نمی‌شوند و بقیه رای دهندگان در این باره تردید داشتند.

نیمی از افراد حاضر در این نظرسنجی معتقدند حزب جمهوری خواه باید نسبت به ترامپ وفادارتر باشد. این افراد (۵۴ درصد) وفاداری شدیدتری نسبت به رئیس جمهور سابق آمریکا در مقایسه با حزب جمهوری خواه اعلام کردند.

نتایج نظرسنجی هفته گذشته‌ای بی سی نیوز نشان داد ۵۸ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که ترامپ باید در جریان استیضاح در سنای آمریکا محکوم می‌شد. موافقان این نظر به تفکیک حزبی ۸۸ درصد دموکرات در برابر ۱۴ درصد جمهوری خواه برآورد شد.

ترامپ که اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که دو بار رسوایی استیضاح را در کارنامه خود دارد، هفته گذشته توانست برای دومین بار به لطف رای منفی هم حزبی‌های خود از زیر بار مسئولیت اقداماتش قسر در برود. رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل تحریک به حمله در جریان نشست ۶ ژانویه سنا در تایید نتایج انتخابات سوم نوامبر مستحق استیضاح شناخته شد، اما جمهوری خواهان از همراهی در جهت محکومیت وی امتناع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار