نامزد تصدی دادستانی کل آمریکا برای حامیان ترامپ خط و نشان کشید

گزینه تصدی دادستانی کل آمریکا اعلام کرد همه بانیان یورش به کنگره را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، گزینه معرفی شده دادستانی کل آمریکا اعلام کرد تمامی هواداران دونالد ترامپ که در حمله به کنگره نقش داشتند را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

مریک گارلند (Merrick Garland)، که از سوی جو بایدن نامزد تصدی دادستانی کل آمریکاست، روز شنبه در اولین جلسه استماع در سنا تعهد خود نسبت به جدایی دادستانی آمریکا از امور سیاسی را اعلام کرد و گفت قصد دارد همه کسانی را که در حادثه یورش به کنگره نقش داشتند را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

قاضی دادگاه تجدیدنظر فدرال اعلام کرد قصد دارد لکه مداخلات سیاسی که از دوره دونالد ترامپ در این وزارت خانه باب شده، را از بین ببرد. گارلند اظهار داشت که در صورت تأیید، سیاست‌هایی را دنبال خواهد کرد که استقلال وزارت دادگستری را از نفوذ حزبی در تحقیقات اجرای قانون نشان دهد. وی همچنین وعده داد که دستورالعمل‌های روشنی را برای تحقیقات اف بی آی، که از زمان تحقیق درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون شائبه سیاسی بازی در آن مطرح شده، را ایجاد کند.

گارلند در اشاره‌ای آشکار به جنبش جان سیاهان اهمیت دارد، گفت اجرای عدالت برابر برای رنگین پوستان، ۱۵۰ سال پس از تأسیس وزارت دادگستری آمریکا بعد از جنگ داخلی، امری فوری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار