هشدار بانک جهانی درباره بودجه برنامه واکسیناسیون کرونا در فلسطین

بانک جهانی اعلام کرد برنامه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در فلسطین با کمبود شدید منابع مالی مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازاسپوتنیک، بانک جهانی امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد که برنامه واکسیناسیون فلسطین علیه ویروس کرونا حتی پس از در نظر گرفتن پشتیبانی ارائه شده از سوی یک برنامه جهانی برای تهیه واکسن به کشور‌های فقیر، با کمبود بودجه ۳۰ میلیون دلاری روبروست.

این بانک گفت: اسرائیل که از نظر سرعت واکسیناسیون یکی از پیشگامان جهان به شمار می‌رود، ممکن است برای کمک به تسریع در آغاز روند واکسیناسیون در کرانه باختری و غزه، دوز‌های اضافی واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها در نظر بگیرد.

بانک جهانی افزود: برای اطمینان از یک واکسیناسیون موثر، مقامات فلسطینی و اسرائیلی باید برای تأمین مالی، خرید و توزیع واکسن‌های مطمئن و موثر برای بیماری کووید-۱۹ هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد ۲۰ درصد از فلسطینیان را از طریق برنامه توزیع واکسن کرونا «کوواکس» تحت پوشش قرار دهد. مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوارند دوز واکسن‌های لازم برای پوشش ۶۰ درصدی مردم خریداری کنند.

این در حالی است که بانک جهانی اعلام کرد: برآورد هزینه نشان می‌دهد که برای پوشش ۶۰ درصد جمعیت فلسطین در مجموع حدود ۵۵ میلیون دلار منبع مالی نیاز است و در حال حاضر ۳۰ میلیون دلار کمبود وجود دارد.

 بانک جهانی خواستار کمک بیشتر اهداکنندگان برای واکسیناسیون فلسطینینان ساکن کرانه باختری و نوار غزه شد.

با وجود اینکه وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قرار است اولین محموله واکسن اسپونتیک روسیه وارد نوار غزه شود، اما مقامات رژیم صهیونیستی مانع از این کار شدند.

«می الکلیله» وزیر بهداشت فلسطین، اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی مانع ورود دو هزار دوز واکسن ضد کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه به نوار غزه شدند که این وزارتخانه سفارش داده بود.

جمعیت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه بر اساس گزارش اخیر اداره آمار فلسطین ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که تاکنون حدود ۳۲ هزار دوز واکسن کرونا وارد این منطقه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار