خاجی در گفت‌وگو با نماینده ایتالیا در امور سوریه مطرح کرد؛

ابراز امیدواری ایران به برگزاری نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به دمشق، موجب رونق گفت‌وگوی‌های سوری سوری و برگزاری نشست ششم کمیته در آینده نزدیک شود.

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر خاجی  مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امروز به صورت تصویری با «پائولو دیونیزی» نماینده ویژه دولت ایتالیا در امور سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با اشاره به حضورش در نشست اخیر کارشناسان ارشد کشورهای ضامن فرمت آستانه در سوچی، خاطرنشان کرد: در این نشست تحولات سوریه در ابعاد مختلف مورد رایزنی قرار گرفت و بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه، کمک به رفع مشکلات انسانی و تداوم مبارزه با تروریسم تاکید شد.

خاجی ادامه داد: کشورهای ضامن فرمت آستانه با صدور بیانیه‌ای از راهکار سیاسی و ادامه کار کمیته قانون اساسی سوریه حمایت کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر «گیر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به دمشق که دیروز آغاز شده است، موجب رونق گفت‌وگوی‌های سوری _ سوری و برگزاری نشست ششم کمیته در آینده نزدیک شود.

«پائولو دیونیزی» نماینده ویژه دولت ایتالیا در امور سوریه نیز با اشاره به جایگاه ایران و نقش مهم و سازنده فرمت آستانه در راستای راهکار سیاسی بحران سوریه، تصریح کرد: دولت ایتالیا از ابتکارات بین‌المللی پترسون و تلاش‌های فرمت آستانه درباره سوریه حمایت می‌کند.  

وی افزود: ایتالیا مایل است در پروسه ایجاد صلح در سوریه از طریق همکاری با سایر بازیگران بین‌المللی و همچنین جمهوری اسلامی ایران، فعال و نقش‌آفرین باشد.

نماینده ویژه دولت ایتالیا در امور سوریه اعتمادسازی میان گروه‌های سوری از یکسو و از سوی دیگر، میان دولت سوریه و جهات بین‌المللی را ضروری دانست.

دو طرف در پایان بر ادامه گفت‌وگو و رایزنی‌های منظم تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار