خیز کرمانشاه به سوی کرونا

سخنگوی ستاد استانی کرونا در استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در حال گذار به سمت خیز احتمالی ویروس کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود بهرام‌نژاد سخنگوی ستاد استانی کرونا در استان کرمانشاه گفت : با توجه به برآیند شاخص‌های مختلف و آمار گوناگون، استان کرمانشاه در حال گذار به سمت خیز احتمالی ویروس کرونا است، زیرا در برخی از روز‌ها که در حال افزایش است تعداد بستری‌ها از تعداد افراد ترخیص شده پیشی می‌گیرد.

او گفت : با افزایش تعداد بستری‌ها تعداد افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند؛ افزایش می‌یابد و در نهایت تعداد افراد فوتی نیز رو به افزایش می‌رود.

بهرام‌نژاد با اشاره به تزریق واکسن کرونا براساس گروه‌بندی مشخص شده افزود: تولید واکسن داخلی نیز به جد در حال انجام است و از تمام علم و دانش روز و عالمان و متخصصان بهره‌گیری می‌شود که در ماه‌های آینده شاهد مراحل دیگر آزمایش واکسن داخلی خواهیم بود.

او با بیان اینکه در روز‌های آینده محموله دوم واکسن وارد کشور و استان کرمانشاه می‌شود افزود: در مرحله اول بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمان در بخش‌های کرونایی واکسن را دریافت کردند.

بهرام‌نژاد با اشاره به اینکه از ورود افراد بدون ماسک به تمام مراکز خرید شامل پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشه خرید جلوگیری می‌شود ادامه داد: بر ورود بیماران و کادر درمان به مراکز درمانی نظارت جدی خواهد شد و این برنامه در ادارات دولتی نیز وجود دارد.

او گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در یک برنامه خاص با مشخص شدن مبدأ و مقصد و با دریافت تأییدیه و مشخص شدن محل اقامت، ممکن است مجوز‌هایی برای سفر‌های خاصی صادر شود، اما این در صورتی است که در ایام نوروز شاهد قرمز شدن وضعیت شهر‌ها نباشیم.

بهرام‌نژاد افزود: تجربه بستن آرامستان‌ها در استان کرمانشاه وجود دارد، اما در همان روز‌ها دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشد و مردم از راه‌های مختلف وارد آرامستان می‌شدند.

سخنگوی ستاد استانی کرونا گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت چنانچه همه‌گیری استفاده از ماسک شیوع پیدا کند به طرز عجیبی آمار مبتلایان کاهش می‌یابد.

بهرام‌نژاد با بیان اینکه ویروس کرونا در چرخه خود دچار جهش مثبت و منفی می‌شود و ویروس انگلیسی جهش در جهت منفی است افزود: در استان کرمانشاه موردی از ابتلا به ویروس انگلیسی مشاهده نشده، اما در یکی از استان‌های مجاور گزارش شده است؛ بنابراین هیچ حاشیه اطمینانی وجود ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار