بسته خبرهای شهرستان؛

تشدید نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی سرپل ذهاب/آیا تخریب اثر تاریخی «نجار گلین» صحت دارد؟

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : نظارت بر بازار و واحد‌های صنفی این شهرستان تشدید می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : اتحادیه‌های صنفی و اصناف باتوجه به ازدحام بازار در روز‌های پایانی سال، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و به مشتریانی که ماسک نزده اند خدمات ارائه ندهند.

او گفت : با توجه به مشاهده ویروس کرونای جهش یافته، مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و مسئولان نظارت‌های لازم را داشته باشند تا عواقب تعطیلی بازار گریبانگیر جامعه نشود.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: باید با تمام توان تلاش کنیم کالا‌های اساسی مردم در آستانه سال نو با نرخ قانونی و متعارف در اختیار مردم قرار گیرد و با متخلفانی که منجر به تضییع حقوق مردم شوند برخورد قانونی صورت گیرد.

او افزود: نظارت بر بازار از سوی بهداشت و درمان، تعزیرات، اتاق اصناف و نیروی انتظامی برای رعایت بهداشت عمومی، نظارت بر قیمت‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

فرزادی پور گفت: حل بخشی از مشکلات در دست مسئولان شهرستانی است که ایجاد تعادل در وضع موجود است و نظارت در تامین، کمیت و کیفیت از وظایف مسئولان است که باید به آن عمل کنیم.

آیا اثر تاریخی «نجار گلین» تخریب شده است؟

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلانغرب گفت: تخریب اثر تاریخی «نجار گلین» از توابع این شهرستان که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «حفاری غیرمجاز» انتشار یافته مربوط به سال‌های گذشته است.

سیروس ادیب افزود: نیایشگاه صخره‌ای نجار گلین توسط افرادی با هویت مشخص در سالیان گذشته مورد آسیب قرار گرفته بود که این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: این نیایشگاه شامل راه پله صخره‌ای و حوض‌هایی است که محل پرستش آیین میتراییسم بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلانغرب افزود: اقوام این منطقه برای پرستش خورشید با توجه به مرتفع بودن منطقه و نزدیکی به نور از راه پله صخره‌ای بهره برده و به آیین مهرپرستی خود در این مکان ادامه داده اند.

ادیب ادامه داد: حوض ایجاد شده محل ذخیره آبی برای استفاده مهرپرستان و در مناطق مختلفی از ایران بخصوص در زمان حکومت ملوک الطوایفی اشکانیان این آیین بیشتر بوده است و نمونه‌های از این شامل مهرنگار میاندار قروتگ گیلانغرب که دارای حوض و راه پله هستند و کوه بی بی شهربانو شهر ری دیده می‌شود.

او گفت: بخش‌های از مکان‌های باستانی همچون این نیایشگاه توسط سوداگران اموال فرهنگی به علت بی توجهی و به خیال اینکه در داخل این صخره کاملا طبیعی شاید خبری باشد دست به نابودی چنین مکان‌های باستانی می‌زنند.

ادیب افزود: مکان موردنظر فقط محل برگزاری مراسم مهرپرستی است و برخی از گردشگران و کوهنوردان بی توجه به آثار فرهنگی و باستانی در داخل و در کنار آثار فرهنگی و باستانی آتش روشن کرده و باعث تخریب بخش‌هایی از این مکان باستانی شده اند.

افزایش تعداد بستری‌ها در سنقر و کلیایی

فرماندار سنقر و کلیایی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر تعداد بستری‌ها در این شهرستان روند افزایشی داشته که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

غلامرضا مرتضوی از مردم این شهرستان خواست که به جهت حفظ سلامت خود و جامعه، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه نگران افزایش مجدد آمار هستیم، افزود: نگرانی‌ها بیشتر به خاطر روز‌های پایانی سال بخصوص تعطیلات و پنجشنبه‌های آخر سال است که تقاضا داریم از مردم در این ایام سفر نکنند و در خانه بمانند.

فرماندار سنقر و کلیایی ادامه داد: اکنون شهرستان طبق اعلام ستاد ملی در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد لذا کاهش رعایت دستورالعمل ها تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی و قرمز و در نتیجه اجرای محدودیت‌های شدید را به همراه خواهد داشت.

او گفت: همکاری و همدلی مردم همچون گذشته ادامه داشته و مردم از تجمعات، دورهمی‌ها و مسافرت پرهیز کنند.

لزوم رعایت پدافند غیرعامل

فرماندار کنگاور با اشاره به وقوع برخی حوادث طبیعی و غیرطبیعی در سال‌های گذشته در استان کرمانشاه، بر لزوم افزایش آمادگی برای مقابله با آن‌ها تاکید کرد و خواستار اهتمام همه مسئولان شهرستان به رعایت الزامات پدافند غیرعامل شد.

 فرزاد الماسی گفت: کشور در حوزه پدافند عامل در وضعیت خوبی قرار دارد و از مدرن‌ترین تجهیزات نظامی و صنعت پیشرفته موشکی بهره‌مند است، ولی این نافی بی توجهی به پدافند غیرعامل نیست.

او افزود: در حوزه پدافند غیرعامل باید با آسیب شناسی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکار‌هایی عملیاتی و برنامه ریزی از آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی برخوردار باشیم.

نماینده عالی دولت در کنگاور ادامه داد: پدافند غیرعامل می‌تواند به عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی و بنا برتاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس جمهوری و دولت موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمت رسانی و ایجاد بازدارندگی، ارتقای ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

الماسی بر ضرورت فعال سازی ۱۱ کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل شهرستان تأکید کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم، برگزاری رزمایش‌های ناگهانی و لحظه‌ای و تشکیل جلسات کارگروه‌ها از جمله برنامه‌های شهرستان است.

فرماندار کنگاور افزود: انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری شایسته مدیران و شهرداران، این امر مهم بیش از گذشته در جهت حفظ و حراست و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری جامعه گسترش، اجرایی و عملیاتی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار