تلاش برای رفع موانع قانونی برای واگذاری اراضی ملی به ادارات خوشاب

فرماندار خوشاب گفت: رشد و پیشرفت هر شهرستانی وابسته به استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در آن است. موانع قانونی برای واگذاری اراضی ملی به ادارات خوشاب وجود دارند که در حال تلاش برای رفع این موانع هستیم.

امان الله خدمتگزار فرماندار شهرستان خوشاب در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اکنون که ۱۰سال از شهرستان شدن خوشاب می گذرد به دنبال پیدا کردن راهکاری برای واگذاری زمین های ملی به دستگاه های اجرایی و استقرار نمایندگی آنها در مرکز شهرستان هستیم.

او افزود: رشد و پیشرفت شهرستان در تمام حوزه ها  از جمله، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، صنعتی، اجتماعی در گرو مستقر شدن نمایندگی تمام ادارات و دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در آن شهرستان است.

فرماندار خوشاب ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما برای استقرار ادارات و دستگاه های اجرایی در شهر سلطان آباد مرکز خوشاب مشکل واگذار نشدن زمین به دلیل مشکلات قانونی در سندهای این زمین ها است.

خدمتگزار بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در فرمانداری و با همکاری نمایندگان مجلس و مساعدت مدیران بنیاد مستضعفان مشکل زمینهای مسکونی و تجاری در محدودی شهری مرکز شهرستان خوشاب حل شده است و سند شش دانگ زمینها به مردم واگذار خواهد شد.

او تصریح کرد: با گفت وگو و تعامل بین اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی، برای چگونگی فراهم کردن شرایط لازم برای واگذاری اراضی ملی به دستگاههای اجرایی مانند دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن، پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی وگردشگری به نتایج خوبی رسیدیم.


بیشتر بخوانید


 

فرماندار خوشاب تأکید کرد: در دیدارهای اخیر با مدیران کل مربوطه، در رابطه با تسریع روند اجرایی کردن مسیر قانونی و واگذاری در کمیسیونهای مختلف و درخواستهای ارسالی ادارات برای اخذ زمین ملی برای احداث ساختمان ادارات گفت و گو کردیم و قول مساعد داده شداست.

امان الله خدمتگزار اظهار کرد: همچنین بر چگونگی تعامل با مردم و مالکین برای حل اختلافات برای سیر مراحل اداری و قضایی هم به یک فرهنگ سازی مشترک برسیم.

او افزود: مشکل زمینهایی که در داخل طرح و محدوده شهری( طرح هادی) هستند حل شده و با سرعت بخشیدن به طی مراحل اداری باکمک ادارات کل استانی می توانیم شاهد واگذاری زمین به برخی ادارات شهرستانی باشیم.

فرماندار خوشاب ادامه داد: از مردم عزیز هم می خواهیم ما را همراهی و کمک کنند تا با اقدامات بموقع و کنار گذاشتن اختلافات کمکهای شایانی دراین مسیر داشته باشیم.

خدمتگزار بیان کرد: اعتبارات لازم برای استقرار بنیاد مسکن و پایگاه اطلاع رسانی گردشگری شهرستان فراهم شده است و  درصورت واگذاری به موقع زمین تا پایان سال شاهد احداث ساختمان این دو نهاد خواهیم بود.

انتهای پیام//ع.ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.