فرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنگام اپیدمی کرونا هر پسماندی عفونی محسوب می‌شود

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: هنگام اپیدمی کرونا هر زباله و پسماندی عفونی محسوب می‌شود و باید با استفاده از دستورالعمل‌های مربوطه دفع شود.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش پسماندهای عفونی در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های همیشگی کارشناسان بهداشت عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف است. پس از شیوع بیماری کرونا با هدف پیشگیری از آلودگی و انتقال ویروس، استفاده از ظروف یکبار مصرف افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: با افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در تمام کشور به خصوص در بیمارستان ها حجم پسماند در مراکز درمانی نیز افزایش چشمگیری داشته است. به دلیل شیوع بیماری کرونا و موضوع اپیدمی امروزه هر زباله و پسماندی عفونی محسوب می شود و باید با استفاده از دستورالعمل های مربوط به دفع زباله های عفونی آن‌ها را دفع کرد.

فرهادی بیان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد از بیمارستان های کشور دارای دستگاه بی خطر ساز هستند و خوشبختانه تمام دانشگاه های علوم پزشکی نظارت خوبی بر پسماند های بیمارستانی و نوع حمل و نقل آن‌ها دارند. در شرایط کرونایی هر پسماندی عفونی محسوب می شود و زباله های داخل خانه ها نیز باید پسماند عفونی تلقی شود، زیرا نمی دانیم که ساکنان این خانه ناقل بیماری کرونا هستند یا خیر.

او افزود: برای دفع و انتقال زباله های خانه ها اقدامات خوبی انجام گرفته و سازمان های ذی‌ربط همکاری خوبی در این خصوص دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار