علیخانی در تذکر پیش از دستور:

تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده و ضرورت دارد سریعا از آشفتگی بوجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر گفت: شرکت ارتباط مشترک شهر از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران است که سهم شهرداری تهران ۵۱ درصد و سهم اپراتور‌ها ۴۹ درصد است.

وی افزود: وظیفه اصلی این شرکت و فلسفه بوجود آمدن این شرکت ایجاد درآمد پایدار، ساماندهی دکل‌ها و نظم بخشیدن به سیما و منظر شهری است، اما متاسفانه شهرداری تهران بجای استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی کارکنان رسمی خود در این حوزه، کارکنان شرکت‌های اپراتوری یا افراد خارج از شهرداری را بعنوان مدیرعامل منصوب کرده است که این عامل در طول ۲ سال اخیر بدلیل سوء مدیریت باعث تضییع حقوق شهرداری و بروز مشکلاتی شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در دو سال گذشته حدود ٢ هزار مجوز نصب دکل در تهران صادر شد که بیشتر آن‌ها مربوط به اپراتور یکی از شرکت‌ها بوده و مدیرعامل وقت نیز از کارکنان آن اپراتور بوده است.

علیخانی افزود: کارگروه صدور مجوز نصب دکل که عضو شورای اسلامی تهران نیز در آن بعنوان ناظر عضویت دارد تبدیل به ۲ کارگروه اصلی و فرعی شده که تشکیل کارگروه صدور مجوز فرعی، غیر قانونی است؛ در حال حاضر تهران از وجود دکل‌های مخابراتی اشباع شده است و ضرورت دارد سریعا از آشفتگی بوجود آمده در سیما و منظر شهر تهران جلوگیری شود.

وی گفت: متأسفانه شرکت مذکور در خصوص جمع آوری دکل‌های غیر مجاز، براساس مصوبه ساماندهی در طول دوسال گذشته تا کنون هیچ اقدامی مؤثری انجام نداده است.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: شهرداری تهران باید هر ساله بابت افزایش اجاره بها فضا‌های شهری در اختیار اپراتورها، اقدام کند که متاسفانه اپراتور‌ها از پرداخت اجاره بها در دوره مدیریت قبلی امتناع کردند و بنده موضوع را به هیأت کارشناسی ارجاع داده و پس از اعلام نظر توسط هیأت کارشناسی، اقدام به پرداخت کل اجاره بها تا سال ۱۴۰۰ کرده اند.

علیخانی تاکید کرد: باید در خصوص عقد قرارداد اجاره بها بر اساس ضوابط موجود در شهرداری، کلیه قرارداد‌های اجاره محل به سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران واگذار گردد زیرا به نظر می‌رسد این شرکت از وظایف اصلی محوله خود از لحاظ مالی و عملکرد اجرایی منحرف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار