«فاصله‌ای به وسعت» نمایشی از عروسک‌های بی دست و پا

مهناز آقایی کارگردان تئاتر درباره جدیدترین نمایش خود که در جشنواره تهران-مبارک حاضر است، توضیحاتی ارائه کرد.

مهناز آقایی کارگردان تئاتر درباره نمایش «فاصله‌ای به وسعت» به خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «فاصله‌ای به وسعت» کاری از گروه آوان به نویسندگی مهدی شریفی و جواد رحیم زاده و کارگردانی بنده است. این نمایش با ایده‌ای خلاقانه روایتگر داستانی خانوادگی و اجتماعی است.

وی درباره حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک اظهار کرد: نمایش «فاصله‌ای به وسعت» در بخش «ایده‌های نو» ارائه شده است و دربارع عروسک‌هایی است که صورت، دست و پا ندارند. یک تکه پارچه مربع شکل هستند که فقط حس دارند و داستانی عاشقانه را روایت می‌کنند. طراحی صحنه که روکشی پارچه‌ای دارد؛ به ظاهر دو خونه را به نمایش می‌گذارد، اما پرتابل است و به ابعاد مختلفی در می‌آید.

کارگردان تئاتر درباره داستان «فاصله‌ای به وسعت» بیان کرد: دخترک و پسرک توسط یک بادکنک سفید با هم آشنا می‌شوند، اما پدرهایشان از این آشنایی رضایتی ندارند. در نهایت این دو تصمیم می‌گیرند، کاری کنند که آن‌ها یک دیگر را فراموش کنند، اما در این بین زلزله‌ای اتفاق می‌افتد.

«فاصله‌ای به وسعت» نمایشی از عروسک‌های بی دست و پا

در این نمایش عروسک گردان‌ها: قیس یساقی، حسین جلالی‌راد، فائزه امیرآبادی، مهلا رمضان‌پور، محمدجواد مهدیان، میترا قاسمی، یاسمن زارع‌زاده هستند.

آهنگسازی و نوازندگی ملودیکا را امیدسنجرموسوی، مشاورکارگردان: مجید بخشیان، مدیرصحنه: نازنین سعادتی، طراحی عروسک: مهدی شریفی، نوازنده گیتار: امیدحسین زاده، اُرف: یزدان انتظاری، عکس و تصویر: علیرضا رضایی، تدوین فیلم‌تئاتر: حسن ثانی و تهیه‌کنندگی را سجاد انتظاری بر عهده داشته‌اند.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک دهم تا هفدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.