در نشست خبری مطرح شد؛

اجرای ۵۸ نمایش در هجدهمین جشنواره عروسکی تهران - مبارک

نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک، با حضور مهدی حاجیان دبیر اجرایی این رویداد، محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

مهدی حاجیان ضمن گرامیداشت یاد گلزار محمدی دبیر فقید این جشنواره گفت: حضور ایشان همچنان در این رویداد حس می شود؛ امیدوارم با همراهی دوستانم در ستاد جشنواره‌ای درخور برگزار کنیم.

وی افزود: امسال باتوجه به کرونا، راحت‌ترین کار برگزار نکردن این رویداد بود؛ اما به جهت همراهی با هنرمندانی که مدت‌ها فعالیت هایشان تعطیل شده بود، تصمیم گرفتیم که برگزار شود. البته بعد از درگذشت گلزار محمدی و شیوع کرونا نتوانستیم در موعد مقرر آن را برگزار کنیم. به همین دلیل، تصمیم شورا این شد که جشنواره را در اسفندماه برگزار کنیم. اولویت اول و آخر ما صیانت از سلامت دست اندرکاران و گروه‌های نمایشی جشنواره است.

حاجیان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید فراخوان جشنواره نهم آذر ۹۸ منتشر شد. بالغ بر ۱۱ بخش را در فراخوان اعلام کردیم. در سال‌های گذشته مرحله اول داوری و ارزیابی را داشتیم و بعد آثار به مرحله اجرا می رسیدند؛ اما امسال این مرحله را حذف کردیم و در مباحث ارزیابی و انتخاب از زبده‌ترین کارشناسان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: تمام بخش‌های جشنواره در بستر فضای مجازی است. اولویت اول جشنواره اختصاص کمک هزینه به هنرمندان بود که در همین راستا پس از اعلام ارزیابی مرحله اول، قسط‌های پیش تولید عروسک‌ها را واریز کردیم. یکی دیگر از بخش‌های مهم جشنواره برگزاری کارگاه‌های آموزشی بود که با استقبال خوب هنرمندان برگزار شد.

حاجیان گفت: نشست‌های تخصصی هم برگزار شد که تمامی مباحث و نشست‌های تخصصی در تارنمای جشنواره و تلویزیون تئاتر قابل دسترس است. به منظور در نظر گرفتن منابع آموزشی برای حوزه نمایش عروسکی، ۳ عنوان کتاب هم رونمایی خواهد شد.

وی افزود: طبق روال هر جشنواره بزرگداشت مفاخر از جمله بزرگداشت ایرج محمدی به پاس سالها تلاش در حوزه نمایش عروسکی، تقدیر ویژه از محمدحسن ابویی مهریز به دلیل آموزش نمایش عروسکی به دانش آموزان و توجه به عروسک‌های سنتی و ملی از برنامه‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران است.

دبیر اجرایی جشنواره نمایش عروسکی بیان کرد: مسابقه و نمایشگاه عکس نمایش عروسکی با مدیریت امیر عابدی برگزار و با استقبال خوبی روبه رو شد. در این دوره از جشنواره ۵۸ نمایش اجرا خواهند شد که ۲۹ نمایش از تهران و ۲۸ اجرا از ۱۶ استان مختلف هستند.

وی با بیان اینکه بودجه این دوره از جشنواره نزدیک ۲ میلیارد تومان است، ادامه داد: اگر نمایش عروسکی ایران می‌خواهد به جایگاه اصلی خود برسد، تنها راه آن استمرار اجراهای عروسکی در طول سال است. در این خصوص قادر آشنا (مدیر مرکز هنرهای نمایشی) قول داده اند آثار برگزیده در طول سال در سالن های مختلف روی صحنه بروند.

در ادامه محسن حسن زاده روابط عمومی اداره هنرهای نمایشی، گفت: جشنواره از دهم تا هفدهم در بستر فضای مجازی و از طریق پلتفرم های تیوال، تلویزیون تئاتر، هاشور و نمایش نت برگزار می شود. همه مهمانان و اهالی رسانه کد تماشای رایگان دریافت خواهند کرد. همچنین برای ایجاد دوستی با جشنواره، کدهایی را در اختیار آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی قرار داده ایم؛ زیرا بخش مهمی از مخاطبان این رویداد کودکان هستند.

وی در پایان گفت: امید، خودباوری و حفظ انگیزه ها مهمترین نیاز امروز ما برای بازگشت به زندگی طبیعی است. گمان می کنم هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک می‌تواند کمک حال خانواده ها باشد و نیاز مبرم داریم تا هنرمندان سرشناس برای جشنواره ما تبلیغ کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار