تعداد افراد پشت نوبت سامانه طلاق بهزيستی خراسان رضوی صفر شد

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: با تغییر فرایند رسیدگی به تعداد افراد پشت نوبت سامانه طلاق بهزيستی خراسان رضوی صفر شد و متقاضیان می‌توانند در همان روز ثبت نام، از سامانه وقت ارزیابی و مشاوره دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین تنها طلب معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: فرایند رسیدگی به تقاضا‌ها قبلا به این شکل بود که متقاضیان همه به مرکز مهر حقی ارجاع می‌شدند و از آنجا پس از ارزیابی اولیه، شخص با توجه به نشانی محل سکونت یا محل تقاضا، به نزدیک‌ترین دفتر مشاوره ارجاع می‌شد.

او افزود: اما در حال حاضر، این فرایند به روز رسانی شده و دیگر نیاز نیست که متقاضی به مرکز مهر حقی مراجعه کند بلکه می‌تواند از مراکزی که در همان صفحه ثبت نام سامانه درج شده، پس از انتخاب نام استان و شهرستان، مرکز موردنظر را که نزدیک‌ترین مرکز مشاوره به نشانی محل سکونت وی است، انتخاب کند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر به جز مشهد، در شهرستان‌هایی که کلینیک مددکاری ندارند خود مرکز مشاوره، هم کار ارزیابی و هم مشاوره را انجام می‌دهد، اما در شهرستان‌هایی که کلینیک مددکاری دارند کار ارزیابی توسط کلینیک مددکاری انجام و سپس پرونده متقاضی به صورت الکترونیکی به دفتر مشاوره ارجاع می‌شود.


تنها طلب بیان کرد: تا یک هفته قبل، حدود دو هزار و ۶۵۰ نفر در نوبت رسیدگی و مشاوره قرار داشتند، اما اکنون با دسترسی مستقیم متقاضی به ۳۲ مرکز مشاوره در مشهد و مراکز شهرستان‌ها، هیچکس پشت نوبت قرار ندارد و بار اضافی سامانه تخلیه شده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه سقفی برای پذیرش روزانه مراکز مشاوره در نظر گرفته شده، اگر نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت متقاضی، سقف پذیرش تکمیل باشد متقاضی به مرکز نزدیک دوم ارجاع می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه بیش از ۵۰ مرکز در کل استان، طرف قرارداد مشاوره طلاق هستند، ظرفیت این مراکز همیشه بیشتر از متقاضیان است و بنابراین هیچ‌کس در نوبت قرار نمی‌گیرد و در همان روز مراجعه، پاسخگویی می‌شود.

تنها طلب با اشاره به اینکه ما هیچ‌کس را تشویق به طلاق نمی‌کنیم بلکه برنامه کنترل و کاهش طلاق را داریم، اظهار کرد: به روز رسانی سامانه برای این است که اگر وضعیت حادی در بین زوجین متقاضی طلاق ایجاد شده، در نوبت بلاتکلیفی قرار نگیرند و بلافاصله به مرکز مشاوره دسترسی داشته باشند.

او افزود: شهروندانی که توسط بهزیستی یا نهاد‌های حمایتی معرفی شوند از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند یا از مشاوره مرکز مشاوره دولتی واقع در مرکز مهر حقی بهره‌مند خواهند شد که با معرفی نامه بهزیستی شهرستان می‌تواند مراجعه کند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.