ثبت‌نام در سامانه سجام، شرط استفاده از مزایای سهام عدالت

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی در جلسه سهام عدالت استان قزوین گفت: سهامداران باید مشخصات فردی، آدرس، تلفن همراه و شماره حسابی که وجوه قابل واریز به آن باشد را در سامانه «سجام» ثبت کنند و سپس احراز هویت را انجام دهند و بعد از آن همه موارد مودر نیاز همانند شرکت در مجامع و پرداخت سود به صورت الکترونیکی برای سهامدار انجام می‌شود.

او افزود: برای ثبت نام در سامانه سجام سهامداران می‌توانند از طریق سیستم بانکی، کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان به صورت الکترونیک اقدام کنند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد: ثبت نام نکردن در سامانه «سجام» و احراز هویت برای سهامداران در روش غیر مستقیم باعث می‌شود تا این گونه سهامداران نتوانند با در مجامع شرکت و در فرایند تصمیم گیری‌های مجمع همانند انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کنند.

به گفته وی، بیستم اسفند انتخابات مجمع سهام داران عدالت در ۳۱ شرکت سرمایه گذاری کشور برگزار می‌شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: انتخاب‌کنندگان روش غیرمستقیم شامل چند گروه هستند، اول افرادی که خود این روش را انتخاب کردند. دوم افرادی که هیچ اقدامی انجام ندادند و در گروه غیرمستقیم‌ها قرار گرفتند و در گروه سوم سهامداران متوفی هستند که جمعیت آن‌ها به ۲.۵ میلیون می‌رسد.

پوررضایی افزود: حدود ۳۰ میلیون نفر از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت در گروه غیرمستقیم‌ها قرار دارند و سرمایه آن‌ها توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت خواهد شد که این شرکت‌ها طی ۵ مرحله باید وارد بازار سرمایه شوند.

وی اضافه کرد: مرحله اول این است که شرکت‌ها باید به عنوان سهامی عام ثبت‌نام شوند که تقریبا این مرحله برای ۲۵ استان انجام شده است، مرحله دوم شامل پذیرش این شرکت‌ها در بازار سرمایه می‌شود که در این مرحله ۲۵ استان در بورس پذیرش شده‌اند و مرحله سوم بازگشایی نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس است که باز هم ۲۵ استان این مرحله را پشت‌سر گذاشتند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در مرحله چهارم برای شرکت‌های استانی باید مجامع عمومی برگزار شود تا اعضای هیات مدیره انتخاب شوند.

به گفته پور رضایی، مرحله آخر اصلاح اساسنامه است که در مجمع فوق‌العاده، اساسنامه‌ها باید بورسی شوند و عملا در این مرحله شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شکل گرفته و مدیریت سهام سهامداران در هر استان ثبت شده و از آن پس مدیریت پرتفو به این شرکت‌های استانی سپرده می‌شود.

او اضافه کرد: پس از طی این مراحل پنج‌گانه هرگونه خرید، فروش، توثیق، واگذاری و نقل و انتقالات از طریق شرکت سرمایه‌گذاری با مشارکت سازمان بورس و همکاری سپرده‌گذاری مرکزی از طریق سجام انجام می‌شود تا این مراحل انجام نشود، بحث توثیق سهام عدالت برای اخذ وام، شدنی نیست.

قبادی معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه با تاکید بر افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها گفت: در هر جامعه‌ای اگر سهام عدالت مطرح شود دولت کمترین مداخله را انجام می‌دهد.

قبادی با بیان اینکه سهام عدالت یک نقطه آغازین برای توزیع عدالت در بین مردم است، افزود: در استان ۴۶۳ هزار نفر و در کشور ۳۰ میلیون وارد یک میدان رقابت می‌شوند و این مشق دموکراسی ست.

او اضافه کرد: هرچه مردم‌در صحنه بیایند موفق ترخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.