رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه از پایان اختلافات و نزاع بین دو طایفه در هرسین با بخشش یک محکوم به قصاص خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جبار تجری در تشریح  پرونده اظهارکرد: سال ۱۳۹۴ بین دو طایفه در یکی از روستا‌های شهرستان هرسین درگیری و نزاع خونین رخ می‌هد که کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر از هر دو طایفه را بدنبال دارد.

 او  بااشاره به تبعات و پیامد‌های منفی که این نزاع خونین به دنبال داشته، گفت: شدت این موضوع به حدی بود که آسیب و ضرر و زیان مالی فراوانی را به اهالی روستا، منازل و حتی دام‌ها و اراضی طرفین وارد کرد و آتش اختلافات و کینه‌ها نیز روزبروز گسترده‌تر می‌شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه اضافه کرد: در نهایت پس از تشکیل پرونده‌های اولیه و گزارش ضابطین دستگاه قضایی، فرد قاتل شناسایی شد و به قتل اعترف کرد.

او یادآورشد: سرانجام برای قاتل پرونده، رای قصاص صادر شد و در دیوان عالی هم این رای به تایید رسید، اما بنا به درخواست خانواده قاتل و دادستان، این پرونده به شعبه ۴۴ ستاد تالیف قلوب استان (سازش در قتل) به جریان افتاد تا در آن سازش ایجاد شود.

تجری اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب استان و کمک‌های فراوان حاج عباس عربی از مصلحین استان، آتش این اختلافات فروکش کرد و با رضایت خانواده مقتول، آرامش به منطقه بازگشت.

او بیان  کرد: خانواده مقتول در روز‌های اخیر رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به متهم در دفترخانه ثبت اسناد، ثبت کردند و دوباره آرامش را به منظقه خود بازگرداندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.