در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حفظ و نگهداری باغ‌های دست نخورده و به هم پیوسته کن/ مرمت بنا‌های تاریخی این محله

شهردار منطقه ۵ تهران درباره حفظ باغ‌ها و بناهای تاریخی محله کن، توضیحاتی داد.

 

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شهرداری و مدیریت شهری به محله کن دید ویژه‌ای دارد و در بحث طرح تفصیلی کن، بعد از سال‌ها و بعد از اینکه شورای عالی هم در سال ۱۳۹۲ مصوب کرد و معطلی‌هایی هم پیش آمد مجوزش ابلاغ شد.

وی افزود: ما در طرح صیانت از باغ‌های کن ورودی جدی داشتیم که جلسات آن با اینکه فرامنطقه‌ای و دستگاهی بوده و وزارت کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها هم در آن کمیته راهبردی حضور داشتند و طی یکی دوهفته پیش تشکیل شد.

کلهری افزود: چون اعتقاد ما بر این است که با شعار این باغات حفظ نمی‌شود و حتما باید یک برنامه جدی داشته باشیم، خودمان هم هزینه می‌کنیم و نباید تمام هزینه به روی دوش مردم باشد.

وی افزود: ما برای محافظت از باغات کن طرح‌های متفاوتی داریم که در این طرح جمع آوری آب‌های سطحی برای ما بسیار مهم است و برای این امر باید بیش از ۵۰ چاه جذبی در آن محدوده حفر کنیم که بتوانیم آب‌ها را جمع آوری کنیم.

شهردار منطقه ۵ تهران درباره مرمت آثار تاریخی محله کن گفت: ما سه آثار تاریخی ارزشمند در محله کن داریم که هم اکنون مرمت سه اثر تاریخی پل تاریخی کن، حمام اسماعیلیون و آب انباری که در این منطقه قراردارد را در برنامه خود داریم.

وی افزود: پل تاریخی کن که بسیار منحصر به فرد است و روی رودخانه کن قرار دارد تا قبل از سال جدید با همکاری سازمان زیباسازی به بهره برداری می‌رسد، اما حمام اسماعیلیون که قدمت بالای ۲۰۰ سال هم دارد و واقعا یک فضای ارزشمند است نیاز به کمک میراث فرهنگی داریم، چون که این موضوع مربوط به میراث فرهنگی است و ما نمی‌توانیم مستقیم به آن ورود کنیم و حتما باید نقشه‌ها و طرح‌های آن را میراث فرهنگی ارائه بدهد که در این زمینه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیر کل داشتیم و به توافقاتی رسیدیم و به همین منوال به موضوع آب انبار هم رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار