افزایش شمار مبتلایان کرونایی در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان رکورد ۲ ماه گذشته را زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: پنجم دی امسال در حالی که تعداد بستری شدگان کرونایی در استان به ۵۲۰ نفر رسیده بود، طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی به ۵۱۹ نفر رسید که بیشترین میزان در ۲ ماه گذشته است.

جواد آقازاده افزود: از کل ۵۱۹ نفر بستری شده سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، ۲۳۷ نفر مشکوک و ۲۸۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

او بیان کرد: بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه نیز که به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در آذربایجان غربی به شمار می‌رود، تکمیل ظرفیت شده که این امر نشان دهنده وضعیت نامناسب استان در شیوع کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۳۳ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری بوده و ۳۳ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به ابتلای ۳۳۹ نفر، بستری شدن حدود ۶۰ نفر و فوت چهار تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می‌رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب ۷.۱ و ۶.۱ درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.