احداث ۳۹۶ مدرسه از سوی خیران استان اردبیل

استاندار اردبیل از احداث ۳۹۶ مدرسه توسط خیران عاقبت اندیش مدرسه ساز در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۴۶ مدرسه دیگر در دست اجرا است و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز در کنار خیرین مدرسه ساز در سال۱۴۰۰ این پروژه ها را تکمیل می کنند.

او با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت در آینده فرزندان ما نقش مهمی دارد، افزود: برای اینکه دانش آموزان در آینده به جایگاه مهم برسند و درست تربیت شوند باید در یک فضای مناسب آموزشی تحصیل کنند.

استاندار اردبیل نقش و جایگاه مدارس و فضای آموزشی  در تربیت فرزندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: فرزندان این مرز و بوم در سنین شکل گیری ، مهارت آموزی و آموزش تربیتی تحت تعلیم معلمان دلسوز موسم تحصیل در مدارس اتفاق می افتد.

بهنام جو ادامه داد: نزدیک سه هزار واحد آموزشی در استان اردبیل وجود دارد و به علت نیاز نظام تعلیم و تربیت استان به فضاهای مناسب آموزشی، دولت به تنهایی نمی‌تواند همه فضای مورد نیاز را تامین کند بنابرین خیرین عاقبت اندیش کار بزرگی برای نظام آموزشی انجام می دهند.

استاندار اردبیل مدرسه سازی را کاری ارزشمند و توام با آینده‌نگری دانست و بیان کرد:خیرین مدرسه‌ساز همواره از دستاورد خیر افراد تعلیم دیده در این مدارس به صورت معنوی بهره‌مند می شوند و دنیا و آخرت خود را با این کار تضمین می کنند.

او تصریح کرد: مدرسه‌سازی به نوعی انسان‌سازی و فراهم کردن مقدمات توسعه با محوریت انسان‌های عالم و آگاه است و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی نوید آینده خوبی برای استان اردبیل می‌دهد.

بهنام جو با بیان اینکه در کنار کارهای عمرانی، اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای معنوی در جامعه به توسعه کمک می کند افزود: افزایش فضای آموزشی و تربیتی در جامعه به کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری های احتمالی می انجامد.

او با اشاره به اینکه ۸۰درصد مدارس استان استاندارد سازی شده است گفت: اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز برای استاندارد سازی مدارس و کاهش مدارس گرمایشی با بخاری را در دستور کار قرار داده اند.

استاندار اردبیل در رابطه با مدرسه سازی آجر به آجر تصریح کرد: در این طرح هرکس می تواند به اندازه وسع و توان در بحث مدرسه سازی کمک کند و ۲ باب مدرسه با این طرح در حال احداث است.

در این جشنواره از ۱۶ خیر مدرسه ساز که در سال۹۸ پروژه های آنها به اتمام رسیده بود با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار