نوذری گفت: وضعیت خوب کشور بسته به حال خوب جوانان دارد و از این منظر ، جوان مبدا و محور اصلی توسعه و تحول در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام در جلسه ساماندهی امور جوانان استان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، از نیروی محرکه جوانی به عنوان مهمترین پیشران توسعه در کشور یاد کرد و گفت: وضعیت خوب کشور بسته به حال خوب جوانان دارد و از این منظر ، جوان مبدا و محور اصلی توسعه و تحول در کشور است.

او در ادامه به مقوله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: امروز یکی از بحث‌های مهم در جامعه علاوه بر موضوع اشتغال و رفع معضل بیکاری، ازدواج جوانان است که بایست به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه به تسهیلات ازدواج جوانان استان اشاره نمود و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده را از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۷ هزار و ۱۳۸ فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده و ۶۲۵ فقره نیز در انتظار پرداخت بوده که از این حیث ایلام نسبت به دیگر استان‌های کشور دارای وضعیت بهتری است.

 نوذری در ادامه با تاکید بر ظرفیت نیروی جوانی و خودباوری آنان در حل مشکلات پیش روی جامعه ، اظهار کرد: هنر ما در مقوله جوانان باید این باشد که حتی مسائل و مشکلات این حوزه توسط خود آنان حل و فصل شود و البته برای اجرای این راهبرد مهم باید بیشتر به جوانان میدان بدهیم.

او در ادامه با عنوان این مطلب که استان ایلام یک استان جوان است، اظهار داشت: در حالی که جوانان ۲۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، در ایلام این میزان ۲۷ درصد است.

نوذری ، جوان را محور توسعه دانست و افزود: هر چقدر ما از این نیروی توانمند و پیش برنده محروم باشیم بیشتر ضرر خواهیم کرد، بنابراین اگر طالب رفع مشکلات هستیم بایست برنامه‌ای عملیاتی برای حضور بیشتر جوانان در میدان طراحی و اجرایی نماییم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.