سرپرست استانداری ایلام:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج یابد

نوذری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی باید در جامعه ترویج یابد و رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد ، با بیان اینکه جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: ۲۷ درصد از مجموع جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که این میزان در کشور ۲۵ درصد است.

او افزود: هر جامعه‌ای که تعداد جوانان آن بیشتر باشد، به طور قطع در بسیاری از حوزه‌ها موفق‌تر خواهد بود، اما برای مصون ماندن این قشر از آسیب‌ها و هنجار‌های اجتماعی باید چاره اندیشی کرد.

نوذری اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی باید در جامعه ترویج یابد و رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری ایلام مطرح کرد: طرح مطالعه چهار آسیب اجتماعی در استان نظیر خودکشی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی زیر نظر شورای اجتماعی وزارت کشور در ایلام آغاز شده که ماحصل این مطالعات نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

نوذری در ادامه با اشاره به این مهم که طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی در این دو سه سال انجام شده و در حال انجام است، افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبارات پژوهشی در استان افزایش یافته و البته به همین نسبت نیز بایست کیفیت طرح و پژوهش‌ها نیز ارتقا یابد.

او ادامه داد: کار تحقیق و پژوهش در قدم اول بایست بر اساس طرح مسئله، ضرورت، روش کار علمی، ابزار مناسب پژوهش و در نهایت به نتایج و پیشنهادات و ارائه راهکار‌های درست بیانجامد.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که خروجی تحقیقات بایست با اصول فرهنگی سازگار باشد، بیان کرد: برخی از آسیب‌های موجود در حوزه تحقیقات استان کلی گویی بوده و نتایج فاقد اعتبار و روایی داشته و خروجی لازم را نداشته که بایست در طرح‌های جدید این ملاحظات رعایت شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.