۱۰ هزار مقام بلندپایه در افغانستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند

همزمان با آغاز روند تزریق واکسن کرونا، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که در کنار نیروهای امنیتی، کارمندان بهداشتی و خبرنگاران، ده هزار نفر از مقام‌های بلندپایه حکومتی واکسینه می‌شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز روند تزریق واکسن کرونا، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که در کنار نیروهای امنیتی، کارمندان بهداشتی و خبرنگاران، ده هزار نفر از مقام‌های بلندپایه حکومتی واکسینه می‌شوند.

ستگیر نظری، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت که این مقام‌ها شامل رئیس جمهور و معاونانش، اعضای کابینه، اعضای شورای ملی، والیان و کسانی که رهبری استراتژیک حکومتی را به پیش می‌برند، می‌شوند.

نظری همچنین گفت که این تصمیم در جلسه شورای امنیت ملی به رهبری اشرف غنی به‌خاطر وقایه مقام‌های بلندپایه در برابر ویروس کرونا گرفته شده است.

در همین حال، وی گفت که تاکنون هیچ مقام بلندپایه حکومتی واکسینه نشده، اما روند تزریق واکسن کرونا بر آنان آغاز می‌شود. وی به زمان مشخص آغاز این روند اشاره نکرد.

روند تطبیق واکسن کرونا روز سه شنبه و در یک سالگی شیوع این ویروس در افغانستان آغاز شد.

افغانستان نخستین محموله واکسن کرونا را از هند دریافت کرده است. با این محموله که شامل ۵۰۰ هزار دوز واکسن می‌شود، قرار است ۲۵۰ هزار نفر واکسینه شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.