نخستین محموله واکسن کرونا تا ۶ ماه دیگر وارد افغانستان می‌شود

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که نخستین محموله واکسن کرونا تا شش ماه آینده به کمک مالی بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی وارد این کشور می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که نخستین محموله واکسن کرونا تا شش ماه آینده به کمک مالی بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی وارد این کشور می‌شود.

وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در اطلاعیه ای که امروز (یکشنبه ۲۱ جدی/ دی ماه) منتشر شده گفته است که مسئولان این وزارتخانه در نشستی درباره‌ چگونگی تهیه و تطبیق واکسن کرونا گفتگو کرده اند.

این اعلامیه افزوده است: «در این نشست، روی تطبیق واکسن کرونا بر اساس اولویت بندی افراد معروض به خطر، نگهداری واکسن کرونا از طریق سیستم زنجیر سرد، استخدام یک هزار تیم برای تطبیق این واکسن، آموزش واکسیناتوران، جلوگیری از مصاب شدن کارمندان صحی و مدیریت درست برنامه واکسن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.»

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت در این نشست ضمن بررسی برنامه‌ تهیه و تطبیق واکسن کرونا، به اداره‌های مسئول دستور داد تا در راستای تطبیق این واکسن با درنظرداشت معیارهای آن طی یک سازوکار مشخص تلاش کنند.

پیش از این نیز وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان گفته بود که تا دو سال آینده ۴۰ درصد مردم افغانستان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار