کاهش تعداد محافظان حامیان عبدالله توسط دولت افغانستان + سند

شماری از رهبران جهادی و حامیان رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با امضای طوماری در مخالفت با کاهش محافظان خود اعلام کردند که دولت درباره حامیان عبدالله تبعیض قائل می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از رهبران جهادی، سیاسی و معاونان سابق ریاست جمهوری افغانستان با امضای طوماری کاهش تعداد محافظان خویش توسط دولت را تبعیض‌آمیز خواندند.

امضاکنندگان این طومار تاکید کردند که این کاهش محافظان شامل اعضای تیم «دولت‌ساز» نمی‌شود در حالی که با این تصمیم "غیرمعقول" خطر حملات ترویستی علیه آن‌ها افزایش می‌یابد.

رهبران سیاسی و جهادی همچنین اظهارداشتند که این تصمیم دولت زمانی برای آنان قابل پذیرش خواهد بود که تمام تهدیدات امنیتی در کشور رفع شود و هیچ خطری متوجه آن‌ها نباشند.

کاهش تعداد محافظان حامیان عبدالله توسط دولت افغانستان + سند

آن‌ها ضمن ناتوان خواندن دولت برای تامین امنیت عمومی شهروندان این کشور تاکید کردند که دولت مکلف به تامین امنیت کشور و شخصیت‌های ملی است.

در ادامه این طومار همچنین آمده است که دولت مسئول و پاسخگوی وقوع هرگونه حادثه تروریستی به جان معاونان ریاست جمهوری و رهبران احزاب جهادی خواهد بود که این طومار را امضا کرده‌اند.

زیر این طومار را عبدالرشید دوستم، محمدکریم خلیلی، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، احمدضیا مسعود، سیدحامد گیلانی، محمد‌یونس قانونی و ذبیح‌الله مجددی امضا کرده‌اند، اما محل امضای گلبدین حکمتیار و عبدالرب رسول سیاف خالی است.

گفته می‌شود که عبدالرب رسول سیاف رئیس شورای حراست و ثبات و همچنین گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در افغانستان زیر این طومار را امضا نکرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار