عبدالله: مذاکرات صلح در زمان تعیین شده‌ در قطر ادامه می یابد

در حالی‌ که دولت افغانستان بر برگزار شدن دور دوم مذاکرات صلح در داخل این کشور تاکید دارد، رئیس شورای عالی مصالحه اعلام کرد که قطر باز هم میزبان مذاکرات صلح خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی‌ که دولت افغانستان بر برگزار شدن دور دوم مذاکرات صلح در داخل این کشور تاکید دارد، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که قطر باز هم میزبان مذاکرات صلح خواهد بود.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز (یکشنبه ۷ جدی/ دی ماه) در اعلامیه‌ای به نقل از عبدالله نوشت که دور دوم مذاکرات در زمان تعیین شده‌ آن در قطر برگزار خواهد شد.

عبدالله بیان داشت که کشورهای حمایت کننده و تسهیل کننده‌ صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلام آمادگی کرده بودند، به دلیل دشواری ها و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا از میزبانی دوحه اعلام حمایت کرده‌اند.

قطر، میزبان دور قبلی مذاکرات نیز بود. این کشور در عین حال از دفتر سیاسی طالبان نیز میزبانی می‌کند.

بر اساس اعلامیه شورای عالی مصالحه، نشست کمیته‌ رهبری این شورا نیز امروز (یکشنبه ۷ جدی/ دی ماه) برگزار شده و در این نشست در مورد چگونگی شروع مذاکرات، اولویت بندی برنامه، تقویت هیات مذاکره کننده و اهمیت و ضرورت فوری آتش‌بس بحث شده است.

در این نشست همچنین تاکید شده که هیات مذاکره کننده‌‌، مورد حمایت و اعتماد جمهوری اسلامی افغانستان است و تنها این هیات از شهروندان کشور نمایندگی می‌کند.

اعضای کمیته رهبری شورای عالی مصالحه همچنین فیصله کردند که یک کیمته‌ فنی ایجاد ‌شود تا قبل از حرکت هیات برای آغاز دور دوم مذاکرات، اولویت‌های افغانستان را ترتیب و تدوین کند و بعد از تایید کمیته‌ رهبری، به عنوان رهنمود حمایتی برای هیات مذاکره کننده، از آن استفاده شود.

طبق برنامه، قرار است مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ ۵ ماه جنوری سال آینده میلادی از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.