سعادتی: ماهیت نظام سیاسی مطلوب طالبان، همان امارت است/ برقراری صلح در افغانستان به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت» دشوار است

معاون دوم رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت»، برقراری صلح در افغانستان دشوار است.

 

سعادتی: ماهیت نظام سیاسی مطلوب طالبان، همان امارت است/ برقراری صلح در افغانستان به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت» دشوار استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله سعادتی، معاون دوم رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که ماهیت نظام سیاسی مطلوب طالبان، همان امارت است.

سعادتی که امروز (دوشنبه ۱ جدی/ دی ماه) در نشستی تحت عنوان «جوانان و چشم‌انداز صلح افغانستان» در کابل سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: طالبان هرچند عنوان امارت اسلامی را برداشته اند، اما نظام مطلوب این گروه که آن را زیر نام «نظام اسلامی» مطرح می‌کند، به لحاظ ماهیتی همان نظام امارت است.

وی افزود که طالبان مولفه ها و عناصر نظام مطلوب شان را توضیح نداده اند.

سعادتی اضافه کرد که به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت»، برقراری صلح در افغانستان دشوار است.

معاون شورای عالی مصالحه افغانستان در ادامه گفت که آتش بس و نظام پسا صلح از موضوعات چالش برانگیز در مذاکرات صلح خواهد بود.

به گفته وی، آتش بس در صدر برنامه دولت افغانستان برای مذاکره با گروه طالبان قرار دارد، اما این موضوع در ذیل برنامه طالبان جا گرفته است.

سعادتی با اشاره به ادامه جنگ طالبان در جریان مذاکرات گفت: «منطق جنگ طالبان باید از لحاظ سیاسی و دینی زیر پرسش برود.»

گفتنی است که در حال حاضر مذاکره میان دولت افغانستان و طالبان متوقف است. قرار است این مذاکرات در پنجم ماه جنوری دوباره از سرگرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار