معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

با افراد بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد قضایی و قانونی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان گفت: با افرادی که در این خصوص بی‌توجهی کنند برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای این استان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: با افرادی که در این خصوص بی‌توجهی کنند برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

او افزود: در روز‌های اخیر رعایت محدودیت‌های هوشمند، کمرنگ شده است و این موضوع با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در استان‌های همجوار به شدت نگران‌کننده است.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گذشته است و در طول این مدت کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و باید با همراهی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بخشی از حجم کار فعالان این عرصه را کاهش دهیم.

او به نقش رسانه‌ها و معتمدان محلی در ترغیب مردم به رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در صدر خبر‌ها قرار گیرد و نسبت به حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت‌های فرهنگی انجام گیرد.

مردانی کنترل مبادی ورودی استان را از جمله اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته در استان برشمرد و افزود: تردد‌ها در سه شهرستان هم مرز با استان خوزستان کنترل می‌شود و ایستگاه‌هایی در گردنه تازار و سد کارون ۴ با کمک هلال احمر، پلیس‌راه و مرکز بهداشت مستقر و از تردد‌های شخصی و غیرضروری جلوگیری شود.

او اضافه کرد: از آنجا که مسیر‌های ارتباطی ما با استان خوزستان ترانزیتی است از این‌رو نمی‌توان تردد‌ها را به طور کلی ممنوع کرد، اما باید تا جایی که امکان دارد از ورود و خروج خودرو‌های شخصی جلوگیری کرد.

مردانی با بیان اینکه نظارت بر تردد‌های شبانه در استان نیز کمرنگ شده است ادامه داد: باید نیرو‌های بیشتری به این طرح اختصاص یابد و نظارت‌ها تقویت شود.

او، ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، نمایشگاه و جشنواره در استان تا پایان سال را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن در جلسات اداری توزیع پذیرایی و چایی ممنوع است.

مردانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مبل در استان، خاطر نشان کرد: بازدید از این نمایشگاه برای عموم مجاز نیست و چنانچه در این خصوص تخلفاتی گزارش شود علیه برگزارکنندگان آن اعلام شکایت می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.