آمریکا و رژیم صهیونیستی کارگروه راهبردی ایران را احیا می‌کنند

رژیم صهیونیستی و آمریکا از تصمیم مشترک خود برای احیای کارگروه راهبردی ایران و برگزاری نشستی در روزهای آتی برای این منظور، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آکسویس امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی درنظر دارند «کارگروه راهبردی ایران» را بار دیگر احیا کنند.

این کارگروه در دوره نخست ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تشکیل شده بود. واشنگتن و تل‌آویو روز‌های آینده نشستی با محوریت مسائل اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران خواهند داشت.

به نوشته این خبرگزاری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره توافق هسته‌ای ایران دیدگا‌ه‌هایی متفاوت دارند، اما تصمیم بر احیای این کارگروه نشانه‌ای بر آن است که دو طرف درنظر دارند «رایزنی حرفه‌ای، جدی و به‌دور از جدال» بایکدیگر داشته باشند.

این کارگروه در نخستین روز‌های ریاست جمهوری باراک اوباما تشکیل و در دوره ریاست او بر کاخ سفید محل اصلی برنامه‌ریزی‌های اعمال فشار بر ایران بود. اما در دوره دوم این کارگروه به محلی برای ابراز مخالفت‌ بر سر برجام تبدیل شد.

ریاست این کارگروه را مشاوران امنیت داخلی دو طرف برعهده خواهند داشت و مقام‌های ارشد امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی نیز اعضای آن خواهند بود.

این در حالی است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در بیانیه خود مدعی شد ارتش این رژیم برای هرگونه مقابله با ایران در زمینه هسته‌ای آمادگی لازم را دارد.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی نیز امروز نسبت به توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران واکنش نشان داد و مدعی شد: «اقدامات ایران نیاز به واکنشی بین‌المللی و فوری دارد.»

طبق بیانیه سازمان انرژی اتمی، ایران به‌منظور پای‌بندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» اجرای اقدامات داوطلبانه خود طبق آنچه که در برجام آمده است را از۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف کرده است. بر این اساس اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به‌طور کامل متوقف شده و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار