افتتاح نیروگاه خورشیدی روستایی در محلات

نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی در روستای نخجیروان محلات به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و روز پدر و روز مرد در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان محلات نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی امامزاده محمد علیه السلام روستای نخجیروان این شهرستان به بهره برداری رسید.

برای طرح نیروگاه خورشیدی امامزاده محمد نخجیروان محلات بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل موقوفات و خیرین صرف شده و این نیروگاه با هدف روشنایی آستان مقدس امامزاده محمد این روستا وارد مدار شد.

مراسم افتتاح طرح نیروگاه خورشیدی امامزاده محمد نخجیروان محلات با حضور تعدادی از اهالی روستای نخجیروان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و معاون فرماندار شهرستان محلات برگزار شد.

سیستم‌های مستقل از شبکه برای تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز مناطق خارج از شبکه و جلوگیری از گسترش بیش از حد شبکه سراسری برق استفاده می‌شود.

کاربرد این نیروگاه‌ها تأمین برق خانه‌های مسکونی، چادر‌های عشایری، کلبه‌های روستایی و بصورت کلی رفع نیاز الکتریکی مناطق خارج از شبکه سراسری برق است که می‌تواند نیاز‌های اولیه مانند روشنایی، یخچال، تلویزیون و … را تأمین کند.

استفاده از نیروگاه خورشیدی در تولید برق یکی از راه حل‌های کاهش دمای زمین و کاهش آلودگی سوخت‌های فسیلی است.

مطالعات در زمینه انرژی خورشیدی در ایران از حدود ۳۵ سال قبل و به طور تقریبا همزمان در دانشگاه‌های شیراز و صنعتی شریف شروع شد و هم اکنون طرح‌هایی در زمینه انرژی خورشیدی در کشور از سوی سازمان انرژی‌های نو ایران در جریان است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.