معاون راهداری قم:

تمامی راه‌های استان قم باز است

نوروز پور گفت:با وجود بارش فراگیر برف، تردد در تمامی محور‌های استان قم به خوبی جریان دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر نوروز پور،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف، در روز‌های اخیر نسبت به استقرار گروه‌های راهداری زمستانی در هشت راهدارخانه و مراکز ادارات شهرستان قم اقدام شد.

او اقدامات اولیه درباره مدیریت بارش‌ها در طول راه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: برف‌روبی و پاشش به موقع مخلوط ماسه و نمک در پیک زمانی اولیه بارش‌ها، ضمن جلوگیری از نشست پرحجم برف از یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای نیز ممانعت به عمل آورد.

نوروزپور افزود:طی عملیات اخیر برف‌روبی و نمک‌پاشی، افزون بر ۲۵۰ تُن مخلوط ماسه و نمک در سطح محور‌های برف‌گیر استان پاشیده شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی معطوف زمان پس از بند آمدن بارش‌ها و برودت هوا، در قالب اقدام‌های ریسه‌زنی و یخ‌زدایی سطوح جاده‌ای انجام می‌شود.

او گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات در فضا‌های بسته، حضور عوامل اجرایی در راهدارخانه با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شده است.

نوروز پور ادامه داد:با وجود بارش فراگیر برف، تمامی محور‌های استان قم باز و تردد به خوبی در آنان جریان دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: از تمامی هموطنان درخواست می‌شود از سفر‌های غیرضروری به جد پرهیز کنند و از به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگران اجتناب ورزند.

او با بیان این که در مواقع بارش برف از تردد خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود، گفت: رانندگان  پیش از سفر، نسبت به تجهیز خودرو به ملزومات زمستانی (زنجیرچرخ، مه‌شکن) اقدام و از سالم بودن خودرو به خصوص سیستم گرمایشی آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار