روسیه: حمله آمریکا به سوریه نقض غیرقابل قبول قانون بین الملل است

مسکو حمله راکتی آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه را محکوم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه به اسپوتنیک گفت: روسیه حمله هوایی واشنگتن به شرق سوریه را محکوم می‌کند و آن را نقض غیرقابل قبول قانون بین الملل می‌داند.

این منبع گفت: حمله به خاک یک کشور مستقل، یک کشور عضو سازمان ملل صورت گرفته است. این یک نقض غیرقابل قبول قانون بین المللی است. لازم است که مشخص شود که آن‌ها به چه کسی حمله کرده اند و هدف آن‌ها چه بوده است.

دو مقام آگاه عراقی اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کرده است.

این منبع روس در ادامه تأکید کرد: ایران به ارتش سوریه در جنگ علیه گروه تروریستی داعش کمک می‌کند. آن‌ها برای کمک به دولت قانونی و مردم سوریه در مبارزه با تروریست‌ها در آنجا هستند.

ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل نیز امروز جمعه گفت حمله هوایی اخیر آمریکا به سوریه غیرقانونی است، زیرا این در واقع اقدام مخرب در قلمرو یک کشور حاکم است.

این نماینده ارشد قانون گفته است سوریه می‌تواند درخواست جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد این حادثه را مطرح کند.

رسانه‌های عراقی نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. تاکنون درپی این حمله یک تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.

تنی چند از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفته اند این حمله به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

این موضوع می‌تواند نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را که قرار است روز دوشنبه با هدف تلاش برای احیای کامل برجام و با حضور ۳۵ کشور از جمله ایران برگزار شود، تحت تاثیر قرار دهد.

به نظر می‌رسد این حمله بخش دیگری از سنگ اندازی‌های آمریکا در مسیر احیای برجام نیز باشد. پیشتر، آمریکا از کشور‌های دیگر عضو شورای حکام آژانس خواسته بود تا از انتقاد واشنگتن علیه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار