بلینکن: آمریکا هیچگاه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا پایان اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه را خواستار شد.

آنتونی بلینکن در اظهاراتی که بر روی حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، تاکید کرد واشنگتن هیچگاه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد. وزیر خارجه آمریکا در بخشی از اظهاراتش عنوان کرد حمله روسیه و اشغال کریمه یک توهین گستاخانه به نظم بین المللی است و ما از روسیه می‌خواهیم که فوراً به اشغال کریمه پایان دهد. ایالات متحده هرگز الحاق ادعایی (کریمه به) روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

 رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای به انتقاد از مواضع روسیه در قبال اوکراین و «الحاق کریمه» پرداخت و  گفت: «آمریکا هرگز تهاجم روسیه به اوکراین را نمی‌پذیرد.» بایدن مدعی شد واشنگتن از اوکراین حمایت و مقابل روسیه ایستادگی خواهد کرد.

این در حالیست که در سال ۲۰۱۴ روسیه یک همه‌پرسی برگزار کرد و بر اساس نتایج آن شبه‌جزیره کریمه را به این کشور الحاق کرد. این مسئله در دوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، انجام شد و کشور‌های اروپایی و آمریکا هرگز آن را به رسمیت نشناختند.

مسکو در آن زمان اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد ساکنان کریمه به این مسئله رأی مثبت دادند، اما اوکراین، اروپا و آمریکا این الحاق را غیرقانونی دانستند و تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار