اتفاقات باورنکردنی فیلم‌ها که در دنیای واقعی هم رخ داده‌اند

شاید فکر کنید هر آنچه که در یک فیلم سینمایی می‌بینید حقیقت ندارد؛ اما برخی از آن‌ها توسط برخی افراد در دنیای واقعی هم اتفاق می‌افتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، برخی از فیلم‌ها می‌توانند فراتر از واقعیت باشند. قطعا دیدن یک فیلم اکشن که اتفاقات غیر قابل باوری در آن‌ می‌افتد، پاسخ باور‌های شما را در مورد واقعیت داشتن آن منفی می‌کند.

معمولا این اتفاقات در فیلم‌ها را به عنوان بخشی از دنیای فانتزی قبول می‌کنیم؛ اما گاهی فیلمساز‌ها پا را فراتر می‌گذارند. به همین دلیل تنها کاری که به نظرتان می‌رسد این است که سینما را در حالی که راجع به غیر معقول بودن فیلم غر می‌زنید، ترک کنید؛ اما شاید گاهی باید بیشتر صبر کنیم، گاهی واقعیت هم می‌تواند غیر قابل باور باشد. باورتان بشود یا نه، دیوانه وار‌ترین اتفاقاتی که روی پرده نقره‌ای می‌بینید می‌توانند در دنیای واقعی هم اجرا شوند که در اینجا با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شوید.

افرادی که با شمشیر، گلوله را دفع می‌کنند

ایده بریدن یک گلوله که با سرعت به سمت هدف شلیک می‌شود به اندازه کافی مسخره به نظر می‌رسد که حتی در فیلم‌ها زحمت استفاده از آن را به خود نمی‌دهند. اما اگر در فیلمی ببینید که فردی یک گلوله را با شمشیر دفع می‌کند، فیلمساز سعی می‌کند با آوردن قدرت‌های ماورایی و جادویی آن را از مسخره بودن دور نگه دارد.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

اما حداقل تا جایی که می‌دانیم یک نفر در دنیای واقعی می‌تواند این کار را انجام دهد. نام او ایسائو ماچی است و سریع‌ترین شمشیر زن جهان محسوب می‌شود. برای امتحان با یک اسلحه بادی به وی شلیک می‌شود؛ اما او این تیر را که ۳۲۰ کیلومتر در ثانیه سرعت داشت با شمشیر سامورایی خود دفع می‌کند.

شارکنادو (توفان کوسه)

از تمامی فیلم‌هایی که می‌توانستند در دنیای واقعی هم نمونه داشته باشند، «شارکنادو» احتمالا آخرین چیزی بود که هر کسی پیش بینی می‌کرد. اما، در مارس ۲۰۱۷ برای اولین بار در تاریخ یک شارکنادو اتفاق افتاد. ماجرا این بود که با یک توفان، کوسه‌ای به هوا بلند می‌شود و نهایتا در وسط خیابان یک شهر به زمین می‌افتد.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

البته در زمان سقوط آن، همه افراد به دلیل توفان در خانه هایشان بودند و کسی آسیب ندید، اما ثابت کرد که اتفاقات فیلم «شارکنادو» می‌تواند در واقعیت هم رخ دهد.

نروتوکسین جوکر

جوکر، دشمن خونی بتمن، راه‌هایی برای کشتن دارد که می‌تواند فیلم‌های آن را در کنار اینکه یک اثر ابر قهرمانی است به یک فیلم ترسناک تبدیل کند مثل سم نروتوکسین که در واقعیت هم وجود دارد یا حداقل شباهت زیادی به آن دارد؛ گیاه آب چکان جاوانیکا که ۳ هزار سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. فنیقی‌ها از این گیاه استفاده می‌کردند تا کسانی را که نمی‌خواهند در جامعه حضور داشته باشند مسموم کنند و به قتل برسانند.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

برای مثال زمانی که افراد کهن سالشان دیگر برای آن‌ها مفید نبودند، به آن‌ها از این گیاه می‌دادند که در نهایت یک خنده اجباری و ترسناک روی صورت آن‌ها می‌نشاند. البته این سم در واقع آن‌ها را از بین نمی‌برد و در حقیقت به دلیل اینکه مورد ضرب و شتم قبیله قرار می‌گرفتند تا آن گیاه را بخورند جانشان را از دست می‌دادند.

کماندار‌هایی که می‌توانند تیر را نصف کنند

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند
این یک مورد تقریبا یک کلیشه محسوب می‌شود. کمانداری با استعداد که می‌تواند یک تیر را درست پشت سر یک تیر دیگر فرود آورد. ایده‌ای که به قدمت عمر رابین هود است و به نظر به همان دنیا تعلق دارد و در واقعیت ممکن نیست. این اتفاق توسط مردی در فیلمبرداری رابین هود اتفاق افتاد. یک کماندار حرفه‌ای به نام هاوارد هیل که در فیلم محصول ۱۹۳۸ رابین هود همکاری داشت. البته در دنیای واقعی دیدن اینکه یک تیر به تیر دیگر برخورد می‌کند به اندازه داخل فیلم‌ها جذاب نیست.

وسایل جاسوسی MI۶

وسایل جالبی که به شخصیت جیمزباند در فیلم‌ها داده می‌شد آنقدر‌ها هم فانتزی و غیر واقعی نیستند. MI۶، سرویس جاسوسی انگلیس سازمانی را دارد که این وسایل را برایش می‌سازند و مامور‌های خود را با این امکانات مجهز می‌کند.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

البته MI۶ جزئیاتی در مورد وسایل جاسوسی خود نمی‌دهد، اما تایید کرده اند که بعضی از سلاح‌های داخل فیلم غیر واقعی هستند و به ماموران خود چاقو‌های مخفی و یا خودکار‌های انفجاری نمی‌دهند. زمانی که فیلم‌های جیمزباند در اوج خود بودند، سازمان CIA از خودش وسایل جاسوسی اختراع نمی‌کرد و از نسخه‌هایی که در فیلم جیمز باند وجود داشت، کپی می‌کرد.

ماشین جاسوسی جیمزباند

ماشین جاسوسی جیمزباند هم وجود خارجی دارد. عده زیادی به این ماشین علاقه دارند چرا که به تله‌هایی مثل صفحه‌های دودی، روغن ریزی و موارد دیگر مجهز است تا هر کسی که قصد تعقیب آن را دارد، ناکام بگذارد. اما این ماشین شبیه به جیمزباند در دست یک مامور نبود و در واقع به یکی از خطرناک‌ترین خلافکار‌های آمریکایی به نام جیمز بالجر تعلق داشت.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

او اتومبیلی داشت که شبیه خودروی جیمزباند در فیلم «پنجه طلایی» شخصی سازی شده بود. او از این خودرو استفاده می‌کرد تا اطمینان حاصل کند بعد از فرار از صحنه جرم کسی او را تعقیب نمی‌کند.

بیماری پیری در فیلم «جک»

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند
فیلم سینمایی «جک» ساخته فرانسیس فورد کاپولا با نقش آفرینی رابین ویلیامز، داستانی در مورد یک پسر دارد که ۴ برابر نرخ معمول پیر می‌شود. این موضوع از طرف مخاطبان مورد قبول واقع نشد و منتقدان آن را یک اثر کسل کننده و یک فانتزی که جذاب نیست، توصیف کردند. البته پیر شدن جک در فیلم برای بعضی از مردم اتفاق می‌افتد. یک خانواده انگلیسی از نوعی اختلال لیپودیستروفی رنج می‌بردند که شبیه اختلال رابین ویلیامز در فیلم جک بود. مثل دختری که در سن ۱۲ سالگی با یک زن ۴۰ ساله اشتباه گرفته می‌شد.

مخزن طلای اسکروج مک داک

شخصیت اسکروج مک داک، از شخصیت‌هایی بود که به دلیل شیوه لذت بردن از ثروتش شناخته می‌شود. هیچ نمادی در ثروت به اندازه او که در استخر پر از سکه طلا شنا می‌کرد، نمادین نبود. چیزی که شاید بیشتر ما روی انجام آن را در سر داشتیم. در سال ۲۰۱۳ گروهی یک کامیون از سکه‌های پنج سنتی سوئیس را در مقابل ساختمان پارلمان سوئیس در برن خالی کردند.

اتفاقات باورنکردی فیلم‌ها که در دنیای واقعی مصداق دارند

آن‌ها از این بابت خوشحال بودند که توانستند این قانون که هر شهروند سوئیسی درآمد پایه ۲۵۰۰ فرانک را داشته باشد به تصویب برسانند. این گروه سپس سکه‌ها را در یک اتاق ۴۵ متر مربعی ریختند و آن را به حراج گذاشتند. شنا کردن در میان این سکه‌ها از آنچه در کارتون اسکروج دیدیم سخت‌تر است اما با این حال شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

منبع: List Verse

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق محمودی
۱۶:۵۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
عالی چه اطلاعیه خوبی و بعضی هاش هم ترسناک
آخرین اخبار