عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در مارب/ تقلای ائتلاف سعودی برای فرار از شکست + تصاویر

رزمندگان یمنی در جدیدترین پیشروی ها، پیروزی مهمی را در محور‌های شرقی بخش صرواح به دست آوردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان جنبش انصارالله که از چند روز قبل در استان مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی در یمن) آغاز شده بود ادامه دارد و درگیری‌های سنگینی برای پاکسازی مناطق اشغالی در جریان است.

نیرو‌های یمنی که بیشترین توان خود را بر روی محور شرقی و جنوب شرقی بخش مهم «صرواح» در حومه غربی سد مارب متمرکز کرده اند در تلاش هستند با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی راه را برای پیروزی نهایی و ورود به شهر مارب باز و تیر خلاص را بر پیکره ریاض شلیک کنند.

پیشروی‌های چند روز اخیر رزمندگان یمنی که حاصل عملیات سخت و نفس گیر ماه‌های گذشته در مناطق غربی و جنوبی استان مارب است اگر با آزادسازی شهر مارب همراه شود، تحولات میدانی و سیاسی و توازن قدرت را در یمن و منطقه ۱۸۰ درجه تغییر می‌دهد.

عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در مارب/ تقلای ائتلاف سعودی برای فرار از شکست + تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، آخرین تحولات در حومه شهر مارب به شرح ذیل است:

- درگیری با نیرو‌های ائتلاف سعودی و عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده در محور شرقی بخش «صرواح» ادامه دارد.

- در محور جنوب شرق بخش صرواح مناطق «حصن مطول و اراک و کوه الادیرم» از اشغال خارج شدند و رزمندگان با پاکسازی‌های صورت گرفته قصد دارد شهر مارب را از محور جنوبی دور بزنند.

- درصورتی که نیرو‌های یمنی از سمت منطقه «اراک» به سمت شرق پیشروی کنند به جاده راهبردی «مارب - سه راه حریب» خواهند رسید و ارتباط ائتلاف را در این محور قطع و عناصر سعودی را در جنوب شهر مارب (از محور جنوبی) محاصره می‌کنند.

عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در مارب/ تقلای ائتلاف سعودی برای فرار از شکست + تصاویر

- رزمندگان با جاده «مارب - سه راه حریب» حدود ۹ کیلومتر فاصله دارند؛ رسیدن به این جاده بر تحولات در بخش الجوبه تاثیر مستقیم دارد و راه را برای پاکسازی جنوب استان مارب باز می‌کند.

مقصد دیگر رزمندگان یمنی از محور «اراک» در محور جاده راهبردی به سمت کوه «السودا» خواهد بود؛ این مناطق در حومه جنوب غربی سد مارب واقع شده اند.


بیشتر بخوانید


- در جنوب شرق بخش صرواح نیرو‌های قبیله «بنی ضبیان» کنترل مناطق را در دست گرفته اند و امنیت را به منطقه بازگردانده اند؛ رزمندگان در عقب راندن نیرو‌های ائتلاف به این قبیله کمک کردند.

- در محور غربی سد مارب نیز درگیری‌ها در حومه مناطق «الحماجره و الزور» ادامه دارد و این دو منطقه خالی از نیرو‌های دو طرف هستند.

عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در مارب/ تقلای ائتلاف سعودی برای فرار از شکست + تصاویر

در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از مساحت بخش صرواح در استان مارب از اشغال ائتلاف سعودی خارج شده و فقط مناطق شرقی این بخش که با دروازه‌های غربی شهر مارب هم مرز هستند به همراه مناطقی از شمال شرق (هم مرز با بخش‌های مدغل و شهر مارب) به طور کامل پاکسازی نشده اند.

 با پیشروی و پاکسازی‌های صورت گرفته در روز‌های گذشته فاصله رزمندگان یمنی از محور شرق و جنوب شرق بخش صرواح (غرب کوه طلعه الحمراء، کوه الادیرم) با شهر مارب به ترتیب ۱۴ و ۱۳ کیلومتر است و ائتلاف سعودی به آب و آتش می‌زند تا از شکست فرار کند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.