مدیرعامل همراه اول خبر داد؛

افزایش تقاضا از سمت کاربران ما را ناگزیر به سمت تکنولوژی‌های جدید هدایت می‌کند

امروز سایت جدید ۵G اپراتور همراه اول در تهران رونمایی شد و مهدی اخوان بهابادی در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم رونمایی از سومین سایت فناوری 5G همراه اول در تهران برگزار شد. مهدی اخوان بهابادی رئیس هیئت مدیره سابق همراه اول در این مراسم گفت: از همکاران در همراه اول بابت زحمات در بزرگترین اپراتور ارتباطی سیار کشور قدردانی می‌کنم. شاید برای عموم مردم این زحمات ملموس نباشد. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، ظرف مدت کمتر از یک سال ترافیک اپراتور دو برابر شد و انتظارات مردم افزایش یافت. این توقعات کاملا طبیعی بود اما تحقق آن در عمل پیچیده و سخت است.

در ایام کرونا جزو معدود مجموعه‌هایی بودیم که فشار کاری روی همکارانم بیش از ایام عادی بود اینکار را انجام دادیم تا در خدمت رسانی به مردم موفق باشیم.  پهنای باندی که در همراه اول با آن مواجه شدیم ۲ هزار گیگابیت در ثانیه سرویس ارائه شد که قابل توجه است. دیتا سنتر‌ها در سال جاری چندین برابر سال‌های گذشته ترافیک در داخل سیگنال‌ها تزریق کردند در حالی که اپراتور‌ها نقش جدی در تولید سرویس نداشتند، اما الان در همراه اول میزبان سرویسی هستیم که سال گذشته در کشور ما اصلا وجود نداشت؛ میزبانی شاد در دیتا سنتر‌های همراه اول، همه این‌ موارد در عرض چند ماه اتفاق افتاد.

تدارکات لازم با حمایت دولت و مجلس  اپراتورها در حوزه 5G انجام می‌شود

بزرگترین نیروگاه فضای مجازی در همراه اول با دیتاسنتر‌هایی که زیر بار است و ترافیک قابل توجهی را در شبکه ارتباطی کشور تزریق می‌کند. سرمایه گذاری متفاوت است. ناحیه سایت محدود و کوچک خواهد بود پس سرمایه گذاری بسیار بالاتر خواهد بود پس سایت‌های بیشتری را باید راه اندازی و نصب کنیم. حمایت دولت و‌مجلس از سرمایه‌گذاری اپراتور‌ها در 5G انتظار ما است دو مجموعه باید یاری رسان باشند.

به اندازه کافی سرمایه گذاری و یاری شود. حوزه آی سی تی در بزنگاه‌ها به داد مردم می‌رسد. اگر برنامه ریزی‌ها به موقع در نسل‌های پایین‌تر از 5G انجام نشده بود در ایام کرونا معلوم نبود در کشور چه می‌شود. سرمایه‌گذاری باید به نحوی باشد که در صورت نیاز به نیاز نبود روی سرویس‌ها قابل دسترسی باشد. چه کسی سال پیش پیش‌بینی می‌کرد  امسال حدود ۱۲ میلیون دانش آموز از بستر شاد استفاده کنند!

استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزو ضروریات زندگی شده و نمیتوان بی تفاوت از کنار آن رد شد. موضوع قطعی برق جا‌هایی که سایت‌های ما خاموش نشده بود و قابلیت دسترسی به اینترنت وجود داشت وضع مردم قابل تحمل‌تر بود درصورتی که در منطقه‌ای سایت خاموش شده بود و اینترنت دسترس نبود غیر قابل تحمل بود. کار‌های تحقیقاتی و مطالعاتی از سال ۹۶ اغاز شده بود با دانشگاه‌ها برای اینکه بتوان بومی سازی مناسب و توسعه و بهره برداری خوبی داشته باشیم.

 سومین سایت  5Gهمراه اول

نماینده حوزه فنی همراه اول در ادامه اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم 5G داشته باشیم مسیر سختی پیش روی ما بود. ۵۰ نفر در همراه اول مسلط به 5G هستند. در فناوری‌های قبلی این تسلط با مرور زمان انجام شده بود.ما توانستیم به خودباوری برسیم که میتوانیم بر این تسلط برسیم. قبل از اینکه فناوری وارد شود بر آن مسلط هستیم و این دستاورد مهمی است. راه اندازی نسل پنجم ارتباطات توسط متخصصان داخلی انجام شد.
آنتنی که در مشهد استفاده کردیم آنتن تولید داخل بود جای تشکر دارد که تولید کنندگان برای بومی سازی سرویس تلاش می‌کنند به5G جفا کرده ایم اگر فقط روی سرعت مانور دهیم. همه شرکت‌ها باید دست به دست هم دهند تا بتوانند به جامعه را ارتقا دهند.

Usecase‌های پرطرفدار گیمینگ و واقعیت مجازی با این فناوری امکان پذیر است. سرویس5G برای همه مشترکان همراه اول فعال است، اما باید گوشی 5G باشد. فرکانس‌های اختصاصی هر اپراتور باید توسط رگولاتوری مشخص شود. در انتهای این مراسم تست واقعیت مجازی با اینترنت 5G توسط یکی از خبرنگاران انجام شد.

در ادامه و در آئین رونمایی از سایت جدید 5G همراه اول، با حضور جمعی از مدیران ارشد همراه اول، کارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه، در محل برج ستاره ونک تهران، تست سایت 5G همراه اول انجام شد.

 5Gهمراه اول


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
آخر متوجه نشدیم 5G خوبه یا نه؟؟؟!!!!!
آخرین اخبار