نوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

چهار و نیم میلیون تماس با اورژانس در سال گذشته

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته چهار و نیم میلیون تماس با اورژانس گرفته شده است.

محمد نوری معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت میزان تماس ها به شماره ۱۱۵ اورژانس اظهار کرد: سال گذشته حدود چهار و نیم میلیون تماس با اورژانس کشور گرفته شده است که البته قسمتی از این تماس ها مزاحمت های تلفنی محسوب می شود و این موضوع نشان می‌دهد که باید کار فرهنگی بیشتری در این خصوص انجام شود.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها به این نتیجه رسیدیم که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش ماموریت ها میزان تماس های تلفنی با کارشناسان ۱۱۵ افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر علاوه بر ماموریت‌های کرونایی پرسنل فوریت های پزشکی ماموریت های غیر کرونایی مانند انتقال مصدومان سوانح ترافیکی را داریم که این موضوع تعداد ماموریت های ما را افزایش داده است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور بیان کرد: برای ارائه خدمات مناسب و در سطح کیفی خوب باید نیروی انسانی را بیشتر از گذشته تقویت کنیم که در این خصوص شمار پذیرفته شدگان رشته فوریت های پزشکی افزایش پیدا کرده است.

نوری تاکید کرد: یکی از طرح‌های اورژانس افزایش مشارکت بانوان در عملیات هوایی است و باید از پتانسیل بانوان به دلیل شرایط ویژه شان استفاده بهینه را ببریم.

او افزود: در کنکور پیش‌رو ظرفیت بانوان در رشته فوریت های پزشکی اضافه شده است تا در عرصه های مختلف، بانوان شاغل در فوریت های پزشکی حضوری پررنگ تر داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار