سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

رییسی گفت: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک نیز از هندوستان واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک نیز از هندوستان واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد؛ تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کووکس نیز طی امروز یا فردا به ما اعلام می‌شود.

آغاز واکسیناسیون کرونا در گروه‌های جدید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه کووید۱۹ گفت: روز پنجشنبه گذشته با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک، واکسیناسیون گروه جدید را شروع کردیم. در این دوره جدید افراد مقیم خانه سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز نگهداری در سراسر کشور، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد و به ویژه جانبازان تنفسی و غسال‌ها در آرامستان‌ها واکسینه می‌شوند.

رییسی افزود: علاوه بر این ها واکسیناسیون پرسنل آی سی یو کرونا و بخش‌های ویژه کرونا، بخش‌های بستری کووید، آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کووید انجام می‌دهند، مراکز منتخب کووید در بخش سرپایی و بهداشت و اورژانس‌های بیمارستان در این مرحله واکسینه می شوند و به این ترتیب امیدواریم واکسیناسیون گروه های پرخطر را که شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، قبل از پایان سال شروع کنیم و تا فروردین ماه واکسیناسیون گروه پرخطر مرحله اول را انجام دهیم. بقیه واکسیناسیون هم به تدریج بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی انجام می‌شود.

وضعیت کرونا در اروپا و آمریکا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا، درباره وضعیت بیماری کرونا در دنیا گفت: وضعیت بیماری در دنیا مطلوب نیست و تا کنون بیش از ۱۱۴ میلیون نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز متاسفانه فوت کرده اند. در این میان کشور آمریکا سهم بسیار بالایی در آمار مرگ و میر و ابتلا دارد و بیش از ۵۲۰ هزار فوتی ناشی از کرونا فقط در کشور آمریکاست. انگلیس هم میزان مرگ و میر بالایی دارد و در اروپا تقریبا رتبه اول مرگ و میر کرونا مربوط به این کشور است.

وی افزود: بر همین اساس محدودیت های شدیدی در کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس اعمال شده است، این ویروس جهش یافته که از انگلیس شروع شده همه اروپا را درگیر کرده است و در انگلیس هم می توان گفت که کرونای انگلیسی جایگزین ویروس ووهان شده است. باید توجه داشت که سیستم بهداشت و درمان انگلیس و سیستم سلامت آلمان بسیار قوی هستند اما در مقابل این ویروس به زانو درآمدند.

روند افزایشی کرونا در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: در سطح کشور خودمان هم گرچه وضعیت روند بیماری تقریبا با ثبات است اما استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری از استان هایی هستند که روند بیماری در آنها افزایشی است؛  در اهواز و آبادان  و برخی شهرهای دیگر خوزستان گردش ویروس جهش یافته بالاست و تعداد زیادی از افراد مبتلا به کرونا شده اند و میزان بستری هم بالاست.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان شروع شده و میزان رعایت دستورالعمل‌ها در دزفول و شادگان بهتر از قبل شده است و به نظر می رسد روند افزایشی بیمار تا حدودی در حال کنترل شدن است همچنین اقدامات خوبی در بیماریابی انجام شده است و در همین زمینه نیز روزانه ۱۲ هزار تست فقط در خوزستان گرفته می شود. در کشور نیز بالای ۱۰۰ هزار تست در روز انجام می شود که این روند می تواند در تشخیص زودرس بیماران و اطرافیان آنها کمک کننده باشد.

۱۱  شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  گفت: در حال حاضر در خوزستان ۱۱ شهر قرمز اهواز، آبادان، بندرماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون وهویزه در وضعیت قرمز قرار دارند وامیدوارم با افزایش رعایت دستورالعمل‌ها بتوانیم از وضعیت قرمز در این شهرها خارج شویم.

وی گفت: در سطح کشور اکنون ۳۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۴ در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

چند هفته باقی مانده را رعایت کنید تا نوروز آرامی داشته باشیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌ها را باید به شدت رصد کنیم و این میزان را بالا ببریم. این چند هفته باقی مانده تا نوروز باید به شدت و با دقت رصد شود تا بتوانیم ایام نوروز آرامی را سپری کنیم.

وی ادامه داد: ماهیت ویروس کرونا طوری است که  شرایط خیلی قابل پیش بینی نیست و به محض عدم رعایت دستورالعمل‌ها موجی از بیماری می تواند شهرها، استان‌ها و کشور را در برگیرد.از طرفی ویروس جهش یافته انگلیسی هم به شدت قدرت سرایت بالایی دارد.

تشدید کنترل مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

رییسی درباره کنترل مرزهای کشور گفت: در ارتباط با کنترل مرزها در ستاد بحث و قرار شد، نیروهای جمعیت هلال احمر برای مراقبت مرزی به کمک نیروهای بهداشت بیایند. در حال حاضر مرزهای غربی کشور بسته شده است و مرزها به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرز هوایی و زمینی و آبی را به دقت کنترل کنیم. اگرچه ویروس جهش یافته در کشور به گردش درآمده است اما در هر صورت باید از انتشار بیشتر آن جلوگیری کنیم و راهکار هم آن است که سریع بیماران و اطرافیان آنها راشناسایی کنیم.

وی خطاب به مردم گفت: ضمن تشکر و تقدیر از همه هموطنانم که به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند، امیدوارم دست به دست هم دهیم و بتوانیم این چند هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از انتشار وسیع بیماری در سطح کشور شویم و ایام نوروز را به آرامی سپری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
شما هرشهری که کروناانگلیسی پیداکردی رو قرنطینه کن ببین چطور ریشه کن میشه.خوزستان ،کهکیلویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
راجع به ماندگاری ویروسهای جهش یافته روی سطوح مختلف گزارش منتشر کنید،آیا خرید های منزل را باید ضد عفونی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خیلی زیاده یه مقدارشو برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
250هزارتا هم شد عدد تا 85میلیون وای خیلی راه فکر کنم تا دوسال دیگه مردم عمومی واکسن برسه بزنن
Germany
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برای ۸۰میلیون ۲۵۰هزار دوز واکسن علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
واکسن هندی خطرناک و عوارض شدید دارد وارد ایران نکنید
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از واکسن مشترک با کوبا( پاستور) چرا هیچ خبری نیست ؟
قول داده بودید تا پایان بهمن وارد شود . پس چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این طور که معلومه منتظر واکسن ایرانی هستید وگرنه انقدر کم واکسن نمیخریدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگ ما خودمون واکسن نساختیم ما واکسن خارجی نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اونایی را که خودمون ساختیم // هنوز از کشور کوبا وارد نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اینقد دو قطبی سازی نکنید
واکسن خارجی بهمراه واکسن داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خجالت بکشید چشمتون به هدیه 20 30 هزارتا واکسن اونم برای نور چشمیاتون. مردم عادی چه گناهی کردن. پول بدید واکسن وارد کنید توانش رو ندارید بزارید حداقل بذارید مردم خودشون پول بدن وارد کنن
Qatar
سعید
۱۵:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
فکر نمی کنید زیاد دارید واکسن وارد می کنید اخه ۲۵۰ ه‍زارتا واکسن از چین ۲۵۰ هزارتا واکسن از روسیه مگر ما تو کشور چقدر (ادم)داریم که این همه واکسن وارد می کنید
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۹:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله از نیمه دوم اسفند واردات بیشتر میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هنوز پزشکان و پرستاران بیمارستان خاتم الانبیا حتی یک نفر از بخش کرونا واکسن نزده اند، ولی سالمندان کهریزک را واکسن زده اند، این چه برنامه ریزی است
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
شما که میخواستید از چین و روسیه واکسن وارد کنید از همون اول از اینجاها وارد میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تهیه واکسن و واکسیناسیون به شدت ضعیف و ناعادلانه است.
حالا حس میکنم جایگاه ایران از بسیاری از کشورهای ضعیف هم پایین تر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سایت در حالت نیم صفحه توی ویندوز خیلی به هم ریخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چرا واکسیناسیون انقدر به کندی داره پیش میره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
نادری
۱۴:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برگزاری آزمون دکتری تخصصی تو این وضعیت فاجعه بار است لغو کنید
ایشالابعد واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
جالب ستاد ملی کرونا میگن چند هفته بعد رعایت پروتکلی بهداشتی کنید ولی در یه هفته دو آزمون ۱۵ اسفند آزمون دکتری و ۲۲ اسفند آزمون وکلات در سراسر کشور برگزار میشه خبرگزاری جوان پیگری کنید ببینید آیا آزمون در این تاریخ مقرر برگزار میشه یا مثل آزمون نظام مهندسی و دستیار پزشکی تعویق بعداز عید می افتد؟؟لطفا پیگری کنید ما داوطلبان از بلاتکلیفی استرس برگزاری آزمون یا لغو آزمون یا بیماری کرونا نجات بدهید ممنون از لطفتون
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ما واکسن چینی و هندی نمی زنیم. از جنس چینی که خیری ندیدیم. داروهای هندی هم سابقه خوبی در ایران ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگه قراره ب شماها بزنن گفتن مال چ گروهی هس???
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
همین واکسن ایرانی رو انبوه سازی میکردید و استفاده میشد بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
نرگس فرهمند
۱۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اول کوکان رو واکسینه کنین بزرگتر ها میتونن درد رو تحمل کنن ولی این بچه های معصوم نه تو رو خدا با عقلتون تصمیم بگیرین گروه سنی یکسال تا 15 سال تحمل ندارن به فکرشون بلشین تو رو قران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
باز اقای رئیسی لطیفه گفتند نوروز آرام!!
هرگونه سفر و سهل انگاری در ایام نوروز چه در خرید شب عید و چه دید و بازدید و از همه بدتر سفر های نوروزی فاجعه ای به بار خواهد اورد که همین آقای رئیسی است که مدام حرف از نوروز و سفر میزند و بعد از آن مردمی هستند که هیچ کدوم از پرتکل ها را رعایت نکردند و جان هم وطنانشان برایشان مهم نیست و این سه گروه باید روز قیامت جواب پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
250 هزار تا ؟؟؟ تا 75 میلیون همش 74 میلیون 750 هزار تا مونده اونم چیزی نیست که ؟؟؟؟ با همین سرعت تا 1410 انشالله اگر همه نمردند اونوقت واکسینه میشن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کم ایه یاس بخونین دیگه اروم اروم به همه میرسه رعایت کنین طوری نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احسنت همون گروه کادر درمان هنو تموم نشده بایستی کلیه کادر درمان بیمارستانها وبهداشت تابحال واکسینه شده باشن ایی کوواکس خیلی وقته پول براش واریز شده کی میخان واکسن مارو بدن???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به جای ناله کردن. برید درس بخونید و علمشو کسب کنید و خودتون واکسن بسازید. وقتی نمیدونید چه خبره طلبکار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای ناشناس
چرا نباید طلبکار باشیم ؟
دولتی که از کرونا صدها هزار میلیارد تومن با جریمه کردن مردم درآمد کسب کرده نباید ازش طلبکار بود؟
خرید واکسن حق مردمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دیگه درس وعلم از ماگذشته خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگه میذارن درس بخونیم ؟؟؟؟؟؟؟
توی دانشگاه ها دانشجو فقط باید مقاله بنویسن تا امتیاز استادهای محترم بالا بره و حقوقشون زیاد بشه. همین و بس
دیگه خبری از درس دادن و درس خوندن و علم و تکنولوژی و واکسن و ... خبری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چه جوری درس بخونیم آخه؟؟
استادا که درس نمیدن، فقط و فقط از روز اول تا آخر میگن برامون مقاله بنویس تا حقوقمون زیاد شه. اصلاً مهمترین عامل درس نخوندن دانشجوها، خودِ استادا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دوست بزرگواری که گفتی برید درس بخونید علم یاد بگیرید،
می دونی چرا علم یاد نمی گیریم؟! چون دانشگاه ها محل علم نیستند.
دانشگاه ها محل پول درآوردن استادا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دوست بزرگواری که گفتی برید درس بخونید علم یاد بگیرید:

دانشگاه = مقاله مقاله مقاله مقاله مقاله ‌مقاله مقاله مقاله مقاله مقاله مقاله مقاله

مقاله = پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول پول

پول = بیسوادی بیسوادی بیسوادی بیسوادی بیسوادی بیسوادی بیسوادی بیسوادی
آخرین اخبار