ملک پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تست‌های pcr برای تمام جهش‌های ویروس کرونا کاربرد دارند

رئیس بیمارستان مدرس گفت: خوشبختانه تست‌های pcr برای شناسایی همه انواع و جهش‌های ویروس کرونا کاربرد دارند.

ناصر ملک پور رئیس بیمارستان مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم برای مقابله با بیماری کرونای انگلیسی، اظهار کرد: خوشبختانه راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی مانند نوع قبلی است و دستورالعمل های بهداشتی و حتی درمانی تغییر نکرده است. در حال حاضر جهش های ویروسی زیاد اتفاق می افتاد و موضوع مهم زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از انتقال احتمالی بیماری کرونا در کشور است.

او ادامه ادامه داد: مردم باید از حضور بی دلیل در تجمعات و اماکن شلوغ با هدف شکستن چرخه انتقال ویروس جدا پرهیز کنند و در تمامی محافل در هنگام ضرورت باید به صورت درست از ماسک استفاده کنند تا در سال جدید به شرط رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی این بیماری ریشه کن شود.

رئیس بیمارستان مدرس بیان کرد: در حال حاضر تست‌های pcr برای همه انواع و جهش‌های ویروس کرونا کاربرد دارند.‌ خوشبختانه واکسن های تولید شده بر روی جهش‌های ویروس کرونا اثر بخش هستند و تنها مسئله نگران کننده افزایش میزان سرایت پذیری ویروس کرونای انگلیسی است.

ملک پور تاکید کرد: یکی از دلایلی که میزان آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است آشنایی با اقدامات درمانی مرتبط با بیماری کرونا و تدوین دستورالعمل های درمانی و بهداشتی در کشور است.


بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار