رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

دانشگاه‌ها نباید ارتباط خود را با جامعه محدود کنند

صالحی عمران گفت: نباید دانشگاه‌ها ارتباط خود را با جامعه و صنعت محدود کنند چراکه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفند) تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور قبادیان، معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امضا شد.

در این نشست صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: هدف اصلی این جلسه ارتباط متقابل بین دانشگاه و جامعه است.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه ماموریت گراست که به خروجی و پیامد آن حساس است چرا که دانشگاه‌ها باید از خود آثار خوبی به نمایش بگذارند و نباید تنها تولید علم کنیم، بلکه باید به تولید ثروت هم اقدام کنیم.

صالحی عمران تصریح کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملی است تا دانشجویان به صورت مهارتی پرورش داده شوند و بتوانند در تولید ناخالص ملی کشور اثرگذار باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: هر کشوری که قصد پیشرفت داشته باشد، باید به سراغ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برود؛ نباید دانشگاه‌ها ارتباط خود را با جامعه و صنعت محدود کنند چراکه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

او با بیان اینکه برنامه ریزی از نگاه به درون در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است، تاکید کرد: چرخه‌های معیوب در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید از بین برود و آموزش‌ها درگیر صنعت و جامعه شوند تا بتوانند نیاز‌های کشور را رفع کنند.

صالحی عمران اضافه کرد: آموزش اثر بخش از طریق دانشگاه‌ها و با حمایت‌های وزارت صمت باید به دانشجویان داده شود تا رشته‌های تقاضامحور از عرضه محور خارج شوند و دانشجویان تنها در رشته‌های محدود تحصیل نکنند بلکه تعداد رشته‌ها متناسب با رفع نیاز‌های جامعه افزایش یابد. همچنین اصلاح سرفصل‌های دروس با انعقاد این تفاهم نامه صورت می‌پذیرد و دانشجویان می‌توانند بازار کار خود را پیدا کنند.

او گفت: اثرات درون سیستمی و برون سیستمی از دیگر مزایای انعقاد تفاهم نامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با وزارت صمت است که برای استادان کارایی خوبی خواهد داشت و توانمندی شان بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: از اهداف این تفاهم نامه می‌توان به تولید داخلی، نیاز سنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش عالی مقطع‌دار و کوتاه‌مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، انجام پروژه مشترک به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های علمی، جهت ارتقاء علمی فنی بخش صنعت، معدن و تجارت و استفاده بهینه از تکنولوژی‌های جدید در زمینه توسعه آموزش‌های کوتاه‌مدت در بخش صنعت، معدن و تجارت مشارکت و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی و پژوهشی دو طرف اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار