جزیره کیش میزبان نخستین جشنواره بین المللی نی انبان/ نکات بهداشتی رعایت می شود؟

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش با رعایت تمامی دستورهای بهداشتی برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ساز نی انبان، سازی است که سال‌ها در جزیره کیش و در موسیقی‌های محلی این جزیره و مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نی انبان، ساز بادی کهنی است که از سال ۱۳۹۴ در استان‌های بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که جشنواره بین المللی نی انبان
در فضای کاملاً باز برگزار می‌گردد، گفت: نخستین جشنواره نی انبان با رعایت کامل تمامی نکات  بهداشتی و در چند منطقه مانند کشتی یونانی، پارک ساحلی مرجان، اسکله تفریحی و پارک جنب مجموعه میکامال برگزار خواهد شد.

یکه دهقان افزود: این جشنواره طی سه روز و از تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۹۹ اجرا و با استقرار تیم اجرایی در این جشنواره فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و سایر موارد لازم کاملاً کنترل خواهد شد.

او در خصوص برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره نیز اعلام کرد: این مراسم در محل آبنمای خلیج فارس و یا در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر این امور برگزار می‌شود.

دهقان افزود: از آنجا که ۴ استان خوزستان، بوشهر، کرمان و هرمزگان خاستگاه این رشته در کشور هستند شرکت کنندگانی از این استان‌ها نیز حضور خواهند داشت. در این جشنواره ۱۰ گروه قوی در رشته نی انبان و ۵ نفر چهره بین المللی که در دنیا در حال فعالیت هستند شرکت خواهند کرد.

او گفت: این جشنواره از تاریخ ۲۰ اسفندماه آغاز و در در روز ۲۲ اسفند به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.