انتقام خون شهدای حمله تروریستی در کوی مجاهد اهواز با اعدام تروریست‌ها

حکم عوامل حمله تروریستی سال ۱۳۹۶ به کلانتری کوی مجاهد اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن ۴ نفر شده بود، به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بامداد روز ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ افرادی مسلح با یک خودروی سرقتی پژو ۴۰۵ به کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز هجوم آوردند و طی این حمله مسلحانه ۲ نفر از پرسنل کلانتری به نام‌های ستوان علی بخش حسنوند و استوار عزیزالله بهمنی را به شهادت رساندند و از محل جنایت فرار کردند.

شهید حسنوند پدر ۳ فرزند بوده و شهید بهمئی نیز در زمان جنایت یک فرزند ۹ ماهه داشت.

ساخت کلیپ به وسیله تروریست‌ها پس از حمله به کلانتری

تروریست‌ها در زمان حمله، ابتدا، نگهبان کلانتری ۲۲ مجاهد اهواز را با شلیک گلوله مجروح و وارد کلانتری شدند و به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند و پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی، با تهدید از محل متواری شدند.

در این اقدام تروریستی، گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی بخش حسنوند به علت اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند، همچنین سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند، سپس تروریست‌ها پس از فرار از محل جنایت، کلیپی در کوی علوی اهواز با مضمون حمایت از گروهک‌های تروریستی در فضای مجازی منتشر کردند.

کیفرخواست با ۱۲ عنوان اتهامی صادر شد

در نهایت در فاصله ۲۴ ساعت بعد از جنایت، تروریست‌ها دستگیر و مراحل قانونی پرونده آن‌ها بلافاصله آغاز شد و بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات این افراد، دایر بر مشارکت در محاربه اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی، ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی به مأمورین کلانتری ۲۲ اهواز، قتل عمدی ماموران نیروی انتظای، تهدید و قدرت نمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و تهیه کلیپ و پخش آن در فضای مجازی، مشارکت در سرقت مسلحانه ۴ دستگاه خودرو سواری حمل و نگهداری سلاح گرم غیر مجاز جنگی (کلاشنیکف)، عضویت در گروهک‌های تروریستی (جبهة التحریر الأهواز و...) و ...... بوده است.

پس از برگزاری جلسات دادرسی، دادگاه اقدام به صدور رای کرد و بر اساس رای دادگاه، متهمان ناصر خفاجیان زاده، حسین سیلاوی اصل و علی خسرجی عطایی به اعدام محکوم شدند که در نهایت شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور، رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اون بچه ها چه گناهی کرده بودن؟