محمدعلی الحوثی در واکنش به برگزاری کنفرانس کشور‌های کمک کننده به یمن:

به جای کمک چند میلیارد دلاری فروش سلاح به کشور‌های متجاوز را متوقف کنید

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به نشست اخیر درباره کمک به این کشور، خواستار توقف فروش سلاح به متجاوز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به برگزاری نشست موسوم به کشور‌های کمک کننده به یمن که با حضور بیش از ۱۰۰ کشور در سطح وزیران تشکیل شد، پیامی را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت:

توقف تجاوز و لغو تحریم هوایی و محاصره کشنده علیه مردم یمن، بزرگترین کمک به ملت یمن است.

تحقق این امر منوط به تصمیم افرادی است که خود را حامی یمن می‌خوانند و از سوی دیگر در تجاوز آمریکایی، سعودی، اماراتی و متحدان آن‌ها علیه یمن مشارکت دارند.

قحطی ایجاد شده در یمن با پرداخت مبلغ ناچیز از سود سلاح‌هایی که با آن ملت یمن را به قتل می‌رسانند، از بین نخواهد رفت.

کشور‌هایی که در این کنفرانس به بهانه اختصاص کمک چند میلیارد دلاری به مردم یمن کنار یکدیگر جمع شده اند، بهتر بود به جای این ادعا موضعی منسجم را برای قوانین خود در نظر گیرند و خواستار توقف فروش سلاح‌هایی شوند که علیه ملت یمن به کار گرفته می‌شود.

کنفرانس کشور‌های کمک کننده به یمن از سوی سازمان ملل، سوئیس و سوئد در ژنو با حضور بیش از ۱۰۰ کشور در سطح وزیران تشکیل شد که محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی در صنعا در راستای تشکیل این کنفرانس با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود، بزرگترین کمک به این کشور را توقف تجاوز و لغو محاصره دانست.

سازمان ملل متحد در این کنفرانس، از کشور‌های اهدا کننده کمک‌های مالی به یمن درخواست کرده است تا مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار را برای تأمین بودجه کمک‌های بشردوستانه به یمن در سال ۲۰۲۱ اختصاص دهند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس کشور‌های کمک کننده به یمن با تاکید بر اینکه همه طرف‌های بحران یمن باید امنیت سازمان‌های امدادی و کارکنان آن‌ها را حفظ کنند، گفت:ما متعهد هستیم که در سیاست‌های خود منافع مردم یمن را اولویت قرار دهیم و از حوثی‌ها می‌خواهیم تا حمله خود را به استان مأرب در یمن متوقف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار