آلمان: جنگ یمن باید متوقف شود

وزیر خارجه آلمان خواستار توقف جنگ خونین یمن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پیامی مکتوب خطاب به «کنفرانس خیران یمن» گفت: امروز، مساله تنها جلوگیری از قحطی شدید در کشور یمن نیست بلکه باید به مبارزات جدید خونین بر سر شهر «مارب» (یمن) تا شیوع بیماری هایی، چون وبا و فلج اطفال نیز فکر کرد.

وی افزود: نیاز مردم یمن فراتر از حد تصور است؛ بنابراین لازم است مصمم و با اراده به این کشور کمک کنیم. اکنون آلمان یکی از مهمترین خیران (کمک های) انسانی است. امروز ما یک بار دیگر با یک تعهد کمک‌های جدید و اساسی پیش می‌رویم و به طور موکد درخواست می‌کنیم دیگران هم چنین کنند. آنچه برای همه ما مشخص است آن است که هرقدر هم (به این کنفرانس) پرداخت شود باز هم بسیار اندک است؛ آنهم نه تنها به این خاطر که تک تک کشور‌ها از مسئولیتی که دارند، شانه خالی می‌کنند یا آنکه طرف‌های جنگ داخلی (یمن)، جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه را می‌گیرند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: درد و رنج مردم یمن از سوی انسان‌های دیگر به آن‌ها تحمیل می‌شود. امید به بهبود واقعی این شرایط تنها زمانی به سرانجام می‌رسد که این مبارزات و نزاع‌ها متوقف شوند. این نشانه مهمی است که دولت جدید آمریکا به حل این مناقشه، اولویت داده و از مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در مساله یمن حمایت کرده است. ما با او (گریفیتس)، همکاری بسیار نزدیکی داریم. همه باید به هم کمک کنند تا دیپلماسی در یمن بار دیگر محل اعتنا قرار گیرد. ما تمامی کنشگران بین المللی را مسئول این کار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار