سجاد انوشیروانی:

طلای المپیک برای تالاخادزه است/ روی علی داوودی باید برای المپیک‌های بعدی سرمایه گذاری کنیم

کارشناس وزنه برداری کشورمان در ارتباط با شرایط ورزشکاران المپیکی این رشته توضیحاتی را ارائه داد.

سجاد انوشیروانی مدال آور سابق المپیک کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در ارتباط با برگزاری لیگ وزنه‌برداری کشورمان عنوان کرد: من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه وزنه برداری باید به واقعیت‌هایی که در این رشته وجود دارد اشاره کنم، متاسفانه وزنه برداری و همچنین لیگ ما به خاطر سطح رکورد‌هایی که وزنه برداران ما به دست می‌آورند بسیار پایین آمده و حتی خیلی از وزنه برداران ملی پوش هم وزنه‌های ضعیفی را نسبت به رکورد‌های جهانی ثبت  کردند.

شرایط فعلی وزنه برداری کشورمان به دلیلی بی توجهی به وزنه برداری در استان‌ها است

او ادامه داد: سال‌های پیش در لیگ ما در چهار وزن دوم وزنه‌هایی در حد طلا و نقره جهان زده می‌شد، اما اکنون سنگین وزن‌های ما (وزن‌های ۹۶ الی ۱۰۹+) وزنه‌هایی می‌زنند که ۱۰ ساله گذشته وزنه برداران ۷۷ کیلوی ما می‌زدند؛ و زمانی هم که صحبت می‌کنیم می‌گویند چرا انتقاد می‌کنید. متاسفانه باید بگویم وزنه برداری ما در تمام شهر‌های کشور تعطیل است.

انوشیروانی ادامه داد: سال‌های گذشته در اردبیل مسابقات رکورد گیری وزنه برداری برگزار می‌شد و ورزشکاران زیادی در آن شرکت می‌کردند، اما امروز در رده‌های سنی مختلف نمی‌توانیم یک تیم ۱۰ نفره را راهی مسابقات کنیم.

انوشیروانی افزود: شرایط لیگ باید به گونه‌ای باشد که بتواند برای ملی پوشان ما پشتوانه بزرگی ایجاد کند که متاسفانه در شرایط فعلی این گونه نیست. البته باید از کادر فنی تیم ملی بابت زحمت‌های فروانی که می‌کشند تشکر کنم، اما ریشه شرایط فعلی وزنه برداری کشورمان از بی توجهی به استان‌ها نشات می گیرد.

علی داوودی در المپیک‌های بعدی می‌تواند مدال طلای را بدست آورد

انوشیروانی در ارتباط با علی داوودی ملی پوش سنگین وزن، وزنه برداری کشورمان گفت: اگر وزنه‌هایی که علی داوودی در لیگ زد را کمی ارتقا دهد، امید مدال وجود دارد. اما درباره این موضوع که مدال او چه رنگی است نمی‌شود چیزی گفت.

انوشیروانی ادامه داد: در وزنه‌برداری اتفاقات زیادی پیش می‌آید و امکان دارد "تالاخادزه" مصدوم شود و به المپیک نرسد، اما اگر بخواهیم بر اساس واقعیت صحبت کنیم متاسفانه باید گفت که، مدال طلا برای تالاخادزه است، اما ما هم باید روی علی داوودی برای ۲ المپیک بعدی سرمایه گذاری کنیم چرا که او جوان بوده و از استعداد بالایی برخوردار است.

انوشیروانی ادامه داد: شرایط وزنه برداری کشور ما نباید به گونه‌ای باشد که در سنگین وزن تنها یک وزنه بردار داشته باشیم، اما متاسفانه امروز تنها یک‌نفر را داریم.

انوشیروانی درباره حذف احتمالی وزنه برداری از المپیک گفت: احتمال حذف وزنه برداری از المپیک ضعیف است. این تهدیدها انجام می‌شود تا فدراسیون جهانی وزنه برداری با برنامه ریزی خود مشکلات دوپینگ را حل کند.

او در پایان گفت: کشور ما در وزنه برداری یکی از مهمترین کشور‌های جهان است و باید سعی کنیم در مسائل کلان وزنه برداری تعیین کننده باشیم. این موضوع تنها با کسب کرسی‌های بین المللی امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.