معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی:

مقابله با کرونا را مدیون شرکت‌های دانش بنیان هستیم

ملکی فر گفت: مقابله با ویروس کرونا را مدیون شرکت‌های دانش بنیان هستیم زیرا با تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز، کیت‌های تشخیص و... به کمک کادر درمان کشور آمدند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ملکی فر معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، فعالیت ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور است.

او افزود: در واقع مقابله با ویروس کرونا را مدیون شرکت‌های دانش بنیان هستیم که در این زمینه ورود پیدا کردند و با ساخت و تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز، کیت‌های تشخیص، ماسک و در نهایت واکسن کمک بسیار مهمی به کادر بهداشت و درمان کشور کردند.

ملکی ادامه داد: بسیاری از افراد بر این باورند شرکت‌های دانش بنیان محدود هستند یا توان انجام کار‌های بزرگ را ندارند؛ در صورتی که این یک باور نادرست است. طبق آمار ۲۶۰۰ شرکت از ۵۷۰۰ شرکت‌های دانش بنیان در زمینه فناوری، اطلاعات سخت افزاری، نرم افزاری و صنعت الکترونیک ورود پیدا کرده‌اند.

او تصریح کرد: برخی افراد صندوق نوآوری و شکوفایی را فقط در زمینه پرداخت تسهیلات می‌شناسند اما این صندوق در چهار حوزه مهم یعنی توانمند سازی، سرمایه گذاری، ضمانت نامه و تسهیلات فعالیت می‌کند.

ملکی‌فر درباره دیگر دغدغه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از اهداف مهم ما پیدا کردن بازار فروش و رساندن ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان به متقاضیان داخل و خارج کشور است. در واقع در تلاشیم با معرفی ظرفیت ها، شرکت‌های دانش بنیان بتوانند در داخل و خارج از کشور محصولات خود را به فروش برسانند و حمایت خوبی از آن‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بله
آخرین اخبار