رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران:

برای کمک گرفتن از بخش خصوصی به بلوغ نرسیده‌ایم/ در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محدودیت مالی نداریم

وحدت گفت: با توجه با بحث‌های زیر ساختی هنوز به بلوغ در بخش خصوصی و کمک گرفتن از آن‌ها نرسیده‌ایم.

برای کمک گرفتن از بخش خصوصی به بلوغ نرسیده‌ایم/ در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محدودیت مالی نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی که صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه جمعی و جلسات آن برای کمک به شرکت‌های حوزه فضایی برگزار‌ی می‌شود و باید تاکید کنم که صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محدودیت مالی ندارد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال تامین مالی دقیق‌ از فعالان دانش بنیان و استارت آپی است.

وحدت گفت: توجه به حوزه فضایی در تمام بخش‌ها همچنین اسناد مختلف علمی برای توسعه بحث هوافضا تاکید شده است اما با توجه با بحث‌های زیر ساختی هنوز در بخش خصوصی و کمک گرفتن از آن‌ها به بلوغ نرسیده ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره کمک گرفتن از بخش خصوصی بیان کرد: با رویکرد علمی و موثر در بخش فضایی و پژوهشگاه امیدواریم نقش بخش خصوصی در حوزه فضایی را توسعه دهند و منافع آن را به تمام مردم برسانیم.

در ادامه مراسم سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق حمایت پس از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  ایجاد شد.

وی ادامه داد: از طریق صندوق با حمایت‌هایی متعدد مانند معافیت های مالیاتی و گمرکی و با تسهیلاتی متعدد برای سرمایه در گردش و لیزینگ به توسعه بازار کمک می‌کنیم.

ملکی فر گفت: همچنین خدماتی برای ارائه گواهینامه ها و مشاوره به شرکت‌ها و استارت آپ ها ارائه می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: نمی‌خواهیم در برابر فعالان استارت آپی کشور منفعل باشیم و به جای آنکه منتظر باشیم شرکت های حوزه فضایی به سراغ ما بیایند خودمان به سمت آنها رفتیم.

اکوسیستم نوآوری و فناوری پویاست

وی با اشاره به پویا بودن اکوسیستم نوآوری و فناوری گفت: صندوق تلاش می‌کند پا به پای شرکت های دانش بنیان کار کرده و خدمات خود را آنها ارائه کند و در حال تقویت سبد خدماتی خودمان هستیم.

ملکی فر ادامه داد: با باز مهندسی فعالیت ها خدمات ضمانت نامه از ۶۰ روز به یک هفته رسیده است،  تمرکز گرایی نداریم و تنها به استان تهران توجه نکرده ایم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای کمک به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و تسهیلات خود را ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.