افتتاح ۳ طرح گردشگری درکاشان

سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بهره‌برداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.

هتل وندای کی آشیان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است.

این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش‌های آن نیز یک‌هزار و ۷۲۰ نفر است.

اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد.

همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه‌شنبه در بدو ورود به شهرستان کاشان در مشهد اردهال به زیارت امام‌زاده سلطان‌علی ابن امام محمدباقر (ع) پرداخت و برای قرائت فاتحه بر مزار سهراب سپهری شاعر برجسته معاصر کشورمان حاضر شد.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی این منطقه از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این شهرستان است.

توسعه کمی و کیفی مناسب صنعت گردشگری به ویژه با تکیه بر نجات‌بخشی خانه‌ها و آثار تاریخی شهرستان کاشان و آماده‌سازی چند طرح برای افتتاح از اهداف سفر مونسان به کاشان اعلام شده است.

پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل‌آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.

همچنین شمار مرکز‌های بوم‌گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان‌پذیر‌ها نیز پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.

شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.