وزیر نیرو در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده گسترده از آب شیرین کن ها در شهرهای جنوبی کشور

اردکانیان گفت: در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بخشی از نیاز آب شرب از طریق آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در قالب چهل و سومین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران؛ که صبح امروز در وزارت نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص مرگ پرندگان میانکاله گفت: برای اقدامات صورت گرفته تالاب‌ها ساز و کار قانونی داریم و مسئولیت این ساز و کار به عهده محیط زیست است  و ما هم به عنوان وزارت نیرو مسئولیت داریم و به آن عمل می‌کنیم.

او ادامه داد: سیلاب وسیع بهار ۹۸ موجب شد که موضوع اعمال حاکمیت در بستر رودخانه و حریم آن‌ها به طور جدی‌تر دنبال شود و دستگاه قضایی در مقاطع مختلفی از وزارت نیرو خواست که موضوع حفظ حریم رودخانه‌ها را به شکل جدی دنبال کند که از ساخت و سازو‌های غیرقانونی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


وزیر نیرو بیان کرد: حرکت‌های انجام شده در آستانه صیانت از اموال عمومی است اگر جایی خبری عنوان می‌شود که آب منطقه‌ای جایی رفته و یک نقطه از کشور در حریم رودخانه‌ها درخواست سندی کرده این به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران است.

اردکانیان بیان کرد: در حال حاضر موضوع مرگ و میر پرندگان در تالاب انزلی به عهده سازمان محیط زیست است.

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر چرایی حمایت نکردن از تولیدکنندگان دستگاه‌های آب شیرین کن در جنوب کشور گفت: تمامی ابعاد و گلایه‌های این درخواست روشن است و وزارت نیرو این موضوع را بررسی می‌کند و پاسخ می‌دهد.

او ادامه داد: ما براساس برنامه ششم توسعه وظیفه داریم بخش مهمی از نیاز‌های آب شرب به ویژه در مناطق ساحلی کشور را از طریق شیرین کردن آب دریا تدارک ببینیم.

اردکانیان اضافه کرد:  در حال حاضر در حال  اجرا و بررسی دستگاه‌های آب شیرین کن در جنوب کشور هستیم  و گزارشات خوب و مثبتی در یکی از کمیسیون‌های مجلس ارائه شده که در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان چه حجمی از نیاز آب شرب و بهداشت از طریق آب شیرین کن‌ها تدارک می‌شود.

وزیر نیرو در پایان تصریح کرد:  به طور قطع ساخت و بهره‌برداری از آب‌شرین کن‌ها در مناطق جنوبی کشور را به جد دنبال و رسیدگی می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار